Nauczanie zdalne

31.03.2020r.

Temat: „W gospodarstwie”.

1. „Na wiejskim podwórku” - poznanie zwierząt gospodarskich, ćwiczenia ortofoniczne. Film edukacyjny dla dzieci „Julek w zagrodzie wujka Józia”- https://www.youtube.com/watch?v=kV2FoBB6w6s

2. „Odgłosy z wiejskiego podwórka”
– przeliczanie zwierząt, dorysowywanie brakujących części zwierzęcia i czytanie nazw zwierząt Praca z kartą pracy 37a i 37b– Plac Zabaw nr3

3. „Kundel bury” https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns

4.„Mój przyjaciel” – doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych
z wykorzystaniem rożnych materiałów np. pojemników z papieru, plastiku, kolorowego papieru, gazet, plasteliny itp. Poznanie różnych technik łączenia, rozwijanie pomysłowości.

5. „Domy zwierzą”– łączenie zwierząt z ich domami, pisanie po śladzie.

Praca z kartą pracy 36a – Plac Zabaw nr3
Halina Popiel


30.03.2020r

Temat: Na wiejskim podwórku

1.„Zwierzęta na wsi” – poznanie wiejskich zwierzą, film edukacyjny dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30
2. „Cztery łapy” słuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=2JJ-pSJuG1w&t=38s Ćwiczenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej, prezentacja litery w wyrazie.
Praca z kartą pracy 35a – Plac Zabaw nr3
3. Zagadki słuchowe” https://www.youtube.com/watch?v=PBjhlKw07qc
4. „Wizytówki zwierząt” – kącik grafomotoryczny, pisanie nazw zwierząt po śladzie. Praca z kartą pracy 48a – Plac Zabaw nr3
5. „Jestem zwinny jak kotek” – zabawy rozwijające sprawność ruchową: przeskakiwanie przeszkód, skakanie na skakance, w miarę możliwości na świeżym powietrzu lub w domu https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

Dla pracusiów! „Na wiejskim podwórku” – praca plastyczna, rozwijanie umiejętności planowania pracy na kartce papieru.

Pozdrawiam
Halina Popiel

30.03.2020r

Katecheza
Temat - Niedziela Palmowa

Proszę obejrzeć film https://youtu.be/IJLaQ7vfeS4i

Pokoloruj palmę Palemka wielkanocna, kolorowanki świąteczne do druku – MiastoDzieci.pl
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/palemka-wielkanocna/

Pozdrawiam
Agnieszka Piątek

27.03.2020r

Dzień dobry,

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 25.03.2020 dla dzieci objętych
zajęciami logopedycznymi.

Proszę, aby dziecko wykonało kilka prostych ćwiczeń, usprawniających
motorykę warg i języka, ćwiczymy artykulację przed lustrem przez kilka
minut, proszę rodziców o pomoc, aby demonstrowali ćwiczenia (wyraźne
ruchy warg i języka):

1. Otwórz szeroko buzię, policz językiem zęby,górne i dolne.
2. Uśmiechnij się, wysuń język i szybko przesuwaj go od kącika ust do kącika.
3. Otwórz szeroko buzię, unieś wysoko język do górnego dziąsła,
utrzymaj tę pozycję około 10 - 40 sekund.
4. Wysuń zaokrąglone wargi do przodu, jak do głoski y, powiedz
wyraźnie: ym, ym, um, um, om, om.
5. Mów " D "dziąsłowe, lekko otwórz buzię, unieś język do górnego
dziąsła, powiedz rytmicznie:
dydydy, dydydy, dydyd,dydydy
ryryry ,ryryry, ryryry ryryry

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 26.03.2020:

Proszę zachęcić dziecko, aby wykonało ćwiczenia wzbogacające słownictwo:
1. Znajdź 6 wyrazów kojarzących się ze słowem WIOSNA, (mogą być
również nazwy kwiatów, warzyw, np. rzodkiewka). Podziel te słowa na
sylaby, wyklaszcz je.
2. Dlaczego dzieci lubią wiosnę? Pomyśl, odpowiedz na to pytanie
budując 3-4 proste zdania. Pamiętaj, aby zdania nie były zbyt skomplikowane.
Jest to ćwiczenie ustne.
3. Wykonując wyraźne ruchy warg powiedz samogłoski:
a,a,a,u,u,u, a,a,a,u,u,u, a,u,a,u,a,u, a,u,a,u,a,u,

e,e,e,o,o,o, e,e,e,o,o,o, e,o,e,o,e,o, e,o,e,o,e,o.

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 27.03.2020

1.Wykonaj ćwiczenie "Lew": otwórz szeroko buzię, wysuń język na brodę,
wytrzymaj tak przez kilka sekund.
2.Ćwiczenie "Jadą koniki" - kląskaj językiem.
3.Odpowiedz na pytanie"Jakie prace wykonujemy wiosną w ogrodzie lub na
polu?" Zbuduj 3-4 proste zdania (pomocne słowa: uporządkować, sadzić,
nasiona, sadzonki, podlewać, zaorać, grządki).
Pozdrawiam

Logopeda Mariola Stępień


Język angielski

Tematyka od 25.04.2020 do 27.04.2020r. - Spring is coming! – nadchodzi wiosna.


Film do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

Piosenka o żabach:
https://supersimple.com/song/five-little-speckled-frogs/

historyjka do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=38xwpe8NFOI

Karty pracy w załączniku.
https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,64572,mpid,7,uid,ed8e16fb655ab8af,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/grupa%20III%20-%20frogs.pdf?f=grupa%20III%20-%20frogs.pdf


Pozdrawiam!


27.03.2020r

„Dziękujemy Panu Bogu za wiosnę i piękny świat”

Cel:
- ukazanie prawdy, że Pan Bóg stworzył świat z miłości do nas i sprawił, że zmieniają się pory roku
- wychowanie do dziękowania Panu Bogu i wychwalania Go za stworzony świat i wiosnę

Realizacja:
Pokazanie i omówienie ilustracji przedstawiających oznaki wiosny, kwiaty (i/lub)
Przeczytanie wiersza:

Wyskoczyła młoda trawka zielona na zwiady,
Wszystkim dzieciom chce pokazać Pana Boga ślady.
Także mały skowroneczek, co ma szare piórka,
Chce o Bogu opowiadać dzieciom z miast, z podwórka.
Czarna, zwinna jaskółeczka, która szybko leci,
Śpiewa chwałę Panu Bogu, tak jak dobre dzieci.

- po czym poznajemy, że jest wiosna, co wystąpiło w wierszu?
- kto stworzył świat i dał nam wiosnę oraz inne pory roku?
- jakiego słowa użyjemy, by podziękować Panu Bogu za piękny świat?

Przeczytanie fragmentu z Pisma Świętego:
„Niech ziemia błogosławi Pana,
Niech Go chwali i wywyższa na wieki” (Dn 3,74)

Rodzic wymienia, a dziecko mówi: Dziękujemy Ci dobry Boże! (można na zmianę: rodzic z dzieckiem, wymieniać za co dziękujemy Panu Bogu)
- za słońce – Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za kwiaty, drzewa i wszystkie rośliny – Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za śpiewające ptaki - Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za mrugające gwiazdy - .....
- za szumiącą wodę - .....
-
-

Na zakończenie można włączyć krótką piosenkę Aniołek Wesołek „Nasza ziemia”
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=anio%C5%82ek+weso%C5%82eek

Dla chętnych: pokoloruj obrazek lub narysuj za co szczególnie chcesz podziękować Panu Bogu




27.03.2020r

ODDZIAŁ III KRASNOLUDKI
Temat: „Wiosna i jej przyjaciele”- dostrzeganie piękna utworu, opanowanie
wiersza na pamięć.

1. „Przyjście wiosny” J. Brzechwa – posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=IK7I3VNDCBk
2. „Dla Pani Wiosny” - nauka wiersza „Przyjście wiosny” J. Brzechwa, doskonalenie mowy w zakresie artykulacyjnym.
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro: - przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze: - raczej na hulajnodze.
Wąż syknął :-Ja nie wierzę, przyjedzie na rowerze.
Kos gwizdnął: -Wiem coś o tym, przyleci samolotem.
- Skąd znowu – rzekła sroka - ja z niej nie spuszczam oka.
I w zeszłym roku w maju widziałam ją w tramwaju.
Nieprawda! Wiosna zwykle przyjeżdża motocyklem.
A ja wam dowiodę, że właśnie samochodem.
- Nieprawda bo w karecie! W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie właśnie łódką!
A wiosna przyszło pieszo - już kwiaty z nią się śpieszą,
już trawy przed nią rosną i szumią: „Witaj wiosno!”.

3. „Wiosna” - wykonaj ilustrację do wiersza posługując się wybranymi przez siebie technikami plastycznymi.

4. „Wiosna na moim podwórku” - zabawy zręcznościowe z wykorzystaniem piłki.

5. „Szukamy wiosny” - odczytywanie zaszyfrowanych haseł Plac zabaw nr 3, karta pracy nr 29b



26.03.2020r.

ODDZIAŁ III KRASNOLUDKI
Temat: „Wiosna wokół nas”- poznajemy oznaki wiosny.

Rozwiąż zadania

1. „Wiosna w przyrodzie” - film edukacyjny dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY Poznanie zmiany zachodzące w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny.

2. Co słychać w ptasich gniazdach – Plac zabaw nr 3, karta pracy nr 29a graficzna prezentacja znaku dodawania „+”, rozwiązywanie zadań, rysowanie znaku dodawania.

3. „Wiosenne zabawy” - ćwiczenia logopedyczno-językowe: „Czy znasz roślinę/kwiat/warzywo/owoc/zwierzę na głoskę…”, „Wymień wszystkie rośliny, jakie znasz, na głoskę np.»u«, »k«, »n« itd.

4. „Witaj wiosenko” - https://www.youtube.com/watch?v=8W4_2FokVHU słuchanie piosenki, zabawy rytmiczne w rytm polki: doskonalenie podskoków obunóż, naprzemiennie. Nauka śpiewu.



25.03.2020
ODDZIAŁ III KRASNOLUDKI
Temat: „Wiosenne łamigłówki”- wdrażanie do ustalania wyniku dodawania w konkretnym działaniu

Rozwiąż zadania
1. „Jestem matematykiem” - przeliczanie zabawek, książek, patyczków itp. znajdujących się w otoczeniu dziecka.

2. „Policz sam” - Plac zabaw nr 3, karta pracy nr 28b – przeliczanie kwiatów w ogródku, doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów, ćwiczenie umiejętności dodawania w zakresie 10.

3. Doskonalimy dodawanie, ćwiczymy z wykorzystaniem zbiorów zastępczych ( klocki, patyczki) lub palców dłoni.

4. „Zręczny przedszkolak” - zabawy z piłką przeliczanie liczby podrzucania
i łapania piłki, odbijania o podłogę itp.

5. „A to było tak” Plac zabaw nr 3, karta pracy 28a – układanie historyjki obrazkowej w odpowiedniej kolejności i jej opowiedzenie rodzicowi wskazując związek przyczynowo-skutkowy przedstawionych sytuacji.
Przedszkolowo.pl logo