Nauczanie zdalne.

31.03.2020r

Oddział II „Kubusie Puchatki”

Temat: „Na wiejskim podwórku”- utrwalenie nazw zwierząt wiejskich oraz ich młodych

1. „Stary Donald farmę miał”- słuchanie piosenki, zabawy ruchowo-naśladowcze przy piosence, rozwijanie pamięci i sprawności językowej. Ćwiczenia ortofoniczne.
https://www.youtube.com/watch?v=XQRHDliey4c

2. „Mamy i ich dzieci”- połącz w pary mamy zwierząt i ich dzieci
https://learningapps.org/1430760?fbclid=IwAR27e7kFy8WMYjMg0OI53foHiLPoagZTjNYeShojtSki_uZ1ecwPL621DRE

3. „Zwierzęta wiejskie” – podaj nazwy zwierząt i połącz je z odgłosami jakie wydają. Karty Pracy nr 3 – strona 30b

4. „ W zagrodzie”- segregowanie zwierząt Karty Pracy nr 3 strona 30a

5. „ Zwierzątko z wiejskiego podwórka”- wykonaj zwierzątko posługując się wybranymi przez siebie technikami plastycznymi.


Pozdrawiam
Monika Farbiś




30.03.2020r

Witam moi mili
Zadania do wykonania

Temat: „W gospodarstwie rolnym” – poznanie pracy rolnika. Doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej

1. „Maszyny i pojazdy w gospodarstwie rolnym” – słuchanie opowiadania M. Wittmann, A.Steffensmeier https://youtu.be/4eYtuGZYYHU. Poznanie pracy rolnika i narzędzi jego pracy. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo ich wykorzystywania.

2. "Ł jak łopata”- poznanie i wyszukiwanie litery Ł, ł na ilustracji, wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską ł, dzielenie wyrazów na sylaby i głoski, ćwiczenia w czytaniu. Karty Pracy nr 3 strona 29 a,b.

3. „Na wsi”- wycinanie po liniach, składanie obrazka z części Karty Pracy nr 3 strona 40

4. „Na podwórku” - zabawy zręcznościowe z wykorzystaniem piłki.

Pozdrawiam
Monika Farbiś



30.03.2020r

Katecheza
Temat - Niedziela Palmowa

Proszę obejrzeć film https://youtu.be/IJLaQ7vfeS4i

Pokoloruj palmę Palemka wielkanocna, kolorowanki świąteczne do druku – MiastoDzieci.pl
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/palemka-wielkanocna/

Pozdrawiam
Agnieszka Piątek



Dzień dobry,

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 25.03.2020 dla dzieci objętych
zajęciami logopedycznymi.

Proszę, aby dziecko wykonało kilka prostych ćwiczeń, usprawniających
motorykę warg i języka, ćwiczymy artykulację przed lustrem przez kilka
minut, proszę rodziców o pomoc, aby demonstrowali ćwiczenia (wyraźne
ruchy warg i języka):

1. Otwórz szeroko buzię, policz językiem zęby,górne i dolne.
2. Uśmiechnij się, wysuń język i szybko przesuwaj go od kącika ust do kącika.
3. Otwórz szeroko buzię, unieś wysoko język do górnego dziąsła,
utrzymaj tę pozycję około 10 - 40 sekund.
4. Wysuń zaokrąglone wargi do przodu, jak do głoski y, powiedz
wyraźnie: ym, ym, um, um, om, om.
5. Mów " D "dziąsłowe, lekko otwórz buzię, unieś język do górnego
dziąsła, powiedz rytmicznie:
dydydy, dydydy, dydyd,dydydy
ryryry ,ryryry, ryryry ryryry

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 26.03.2020:

Proszę zachęcić dziecko, aby wykonało ćwiczenia wzbogacające słownictwo:
1. Znajdź 6 wyrazów kojarzących się ze słowem WIOSNA, (mogą być
również nazwy kwiatów, warzyw, np. rzodkiewka). Podziel te słowa na
sylaby, wyklaszcz je.
2. Dlaczego dzieci lubią wiosnę? Pomyśl, odpowiedz na to pytanie
budując 3-4 proste zdania. Pamiętaj, aby zdania nie były zbyt skomplikowane.
Jest to ćwiczenie ustne.
3. Wykonując wyraźne ruchy warg powiedz samogłoski:
a,a,a,u,u,u, a,a,a,u,u,u, a,u,a,u,a,u, a,u,a,u,a,u,

e,e,e,o,o,o, e,e,e,o,o,o, e,o,e,o,e,o, e,o,e,o,e,o.

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 27.03.2020

1.Wykonaj ćwiczenie "Lew": otwórz szeroko buzię, wysuń język na brodę,
wytrzymaj tak przez kilka sekund.
2.Ćwiczenie "Jadą koniki" - kląskaj językiem.
3.Odpowiedz na pytanie"Jakie prace wykonujemy wiosną w ogrodzie lub na
polu?" Zbuduj 3-4 proste zdania (pomocne słowa: uporządkować, sadzić,
nasiona, sadzonki, podlewać, zaorać, grządki).
Pozdrawiam

Logopeda Mariola Stępień




Język angielski

Tematyka od 25.04.2020 do 27.04.2020r. - Spring is coming! – nadchodzi wiosna.


Film do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

Piosenka o żabach:
https://supersimple.com/song/five-little-speckled-frogs/

historyjka do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=38xwpe8NFOI

Karty pracy w załączniku.
https://ud.interia.pl/html/getattach,mid,64572,mpid,5,uid,ed8e16fb655ab8af,min,0,nd,1,mimetype,application%2Fpdf,/grupa%20I%20-%20frog.pdf?f=grupa%20I%20-%20frog.pdf


Pozdrawiam!
K. Maciejczak


27.03.2020r.

„Dziękujemy Panu Bogu za wiosnę i piękny świat”

Cel:
- ukazanie prawdy, że Pan Bóg stworzył świat z miłości do nas i sprawił, że zmieniają się pory roku
- wychowanie do dziękowania Panu Bogu i wychwalania Go za stworzony świat i wiosnę

Realizacja:
Pokazanie i omówienie ilustracji przedstawiających oznaki wiosny, kwiaty (i/lub)
Przeczytanie wiersza:

Wyskoczyła młoda trawka zielona na zwiady,
Wszystkim dzieciom chce pokazać Pana Boga ślady.
Także mały skowroneczek, co ma szare piórka,
Chce o Bogu opowiadać dzieciom z miast, z podwórka.
Czarna, zwinna jaskółeczka, która szybko leci,
Śpiewa chwałę Panu Bogu, tak jak dobre dzieci.

- po czym poznajemy, że jest wiosna, co wystąpiło w wierszu?
- kto stworzył świat i dał nam wiosnę oraz inne pory roku?
- jakiego słowa użyjemy, by podziękować Panu Bogu za piękny świat?

Przeczytanie fragmentu z Pisma Świętego:
„Niech ziemia błogosławi Pana,
Niech Go chwali i wywyższa na wieki” (Dn 3,74)

Rodzic wymienia, a dziecko mówi: Dziękujemy Ci dobry Boże! (można na zmianę: rodzic z dzieckiem, wymieniać za co dziękujemy Panu Bogu)
- za słońce – Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za kwiaty, drzewa i wszystkie rośliny – Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za śpiewające ptaki - Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za mrugające gwiazdy - .....
- za szumiącą wodę - .....
-
-

Na zakończenie można włączyć krótką piosenkę Aniołek Wesołek „Nasza ziemia”
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=anio%C5%82ek+weso%C5%82eek

Dla chętnych: pokoloruj obrazek lub narysuj za co szczególnie chcesz podziękować Panu Bogu



27.03.2020r.

Oddział II „Kubusie Puchatki”

Drodzy rodzice i średniaki
W dniu dzisiejszym zachęcam Was do założenia własnego zielonego ogródka. Poproście mamę o pomoc. Możecie zasiać rzeżuchę, wsadzić fasolę albo cebulę (poniżej przykład hodowli rzeżuchy- link). Następnie codziennie podlewajcie hodowlę i prowadźcie obserwację. Jak myślicie czego potrzebują rośliny do życia?

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

Kolejnym Waszym zadaniem będzie :
-ułożenie według kolejności etapów rozwoju kwiatów. Karty Pracy nr 3 str. 23.
- nazwanie i połączenie w pary przedmioty (duży- mały) służące do pracy ogrodzie. Wyjaśnijcie dlaczego niektóre przedmioty zostały bez pary? . Karty Pracy nr 3 strona 21

Dla chętnych praca plastyczna „ Hiacynt malowany palcami” . Instrukcja w linku poniżej.

http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/05/hiacynt-malowany-palcami.html

Miłej zabawy!



26.03.2020

Oddział II „Kubusie Puchatki”

Witajcie kochane dzieci! .

Mamy już wiosnę, są już jej oznaki. Poszukajcie je u siebie, gdzie mieszkacie; może kwitną już pierwsze kwiatki, może widzieliście już wiosenne ptaki- bociany, a może odczuwacie na ciele ciepło słoneczka? Pomyślcie, jakie symbole kojarzą Wam się z tą porą roku? Porozmawiajcie z rodzicami „Po czym poznajemy wiosnę?”.
Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu, posłuchania piosenki i uczestnictwa w zabawie tanecznej do piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
https://www.youtube.com/watch?v=MYQbYYVelR0

Zachęcam również do wykonania zadań- karty pracy nr 3 – strona 24, 26 lub zadanie do wydrukowania z linku poniżej. Miłej zabawy.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna4.jpg
http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/112661



25.03.2020

Oddział II:

Witajcie kochani rodzice i Wy Kubusie Puchatki.

Mam nadzieję że czujecie się dobrze i jesteście zdrowi.
Dzisiaj chciałabym zachęcić do posłuchania piosenki „Cudaczek” – link do piosenki:

http://chomikuj.pl/gosiasadowska5/21.+0d+piosenki+do+literki+cz.+C+-metoda+dobrego+startu+M+Bogdanowicz/22+Cudaczek+1,1600023420.mp3(audio)

Następnie odpowiedzcie na pytania: - W co jest ubrany Cudaczek? -Co to jest kubraczek?, - Co to są cekiny?

Teraz się pobawimy przy piosence udając cudaczka np: dzieci kiwają rytmicznie głową najpierw na boki, potem do przodu i do tyłu. Następnie skaczą swobodnie jak pajacyki. Starają się naśladować Cudaczka, wymyślając różne „cudaczne” skoki. Obracają się lub podskakują na słowo „cudaczek” przy piosence.

Kolejne zadania przed Wami:
- Rodzic zaczyna zdanie a dziecko dokańcza np. : Co on robi? Śmiesznie …(skacze) Co on lubi? Sok z… (cytrynki) -Robi po nim... (słodkie minki);
- Rodzic wymawia kolejne głoski a dzieci wysłuchują i mówią, jakie to są słowa np.:
c-e-b-u-l-a , C-u-d-a-cz-e-k, c-y-t-r-y-n-k-a . Jaką głoską zaczynają się te słowa?

Chętne dzieci mogą narysować lub ulepić cudaczka z plasteliny według własnego pomysłu.

Dzieci wykonują zadnia z literką C, C - Karty Pracy nr 3 - strona 22 lub proszę wydrukować dla dzieci zadanie do wykonania z poniższego linku.

https://1.bp.blogspot.com/-C6bYIXbTNH4/WKte9KAw3FI/AAAAAAAAHC8/1SLTFIXPwbgWgXbnDja15qyrO1Gxz6uZwCLcB/s1600/literka%2Bc.jpg


Gorąco Was pozdrawiam i zapraszam do kolejnego spotkania.






























Przedszkolowo.pl logo