Nauczanie zdalne oddział "Rybki"

31.03.2020r.

Witam,
Bardzo się cieszę , że wykonujecie w waszych domach przygotowywane zadania i prace 

Temat: „W gospodarstwie”  

1. ,,W kurniku.’’ - zabawy muzyczno-ruchowe z piosenką, eksperymentowanie rytmem,
głosem i ruchem.
-wysłuchajcie piosenki ,,W kurniku’’
-przy pomocy przykrywki do garnka i łyżki spróbujcie jednocześnie wystukać rytm słyszanej
piosenki
-rytmiczne bieganie przy akompaniamencie refrenu, przy słowach kokoko uderzanie dłońmi o
podłogę

2. Konik - praca plastyczna, rozwijanie sprawności manualnej rąk poprzez wylepianie na
określonej powierzchni plasteliną.
-jeżeli nie macie plasteliny to wykorzystajcie mocno zaparzoną herbatę i maczając w niej wacik
wypełnijcie szablon konia

3. „Na wiejskim podwórku” - poznanie zwierząt gospodarskich, ćwiczenia ortofoniczne.
Piosenka: https://youtu.be/QPqALIknKwY
Kolorowanka: https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2015/04/zwierzetakolorowanki1.jpg
Film edukacyjny dla dzieci „Julek w zagrodzie wujka Józia”: https://www.youtube.com/watch?
v=kV2FoBB6w6s


pozdrawiam
Anna Kucy

30.03.2020r

Witam,

W razie jakichkolwiek pytań jestem do Państwa dyspozycji na mailu grupowymrybkigpp@gmail.com, codziennie od 19-20.

Życzę zdrowia i pozdrawiam, Anna Kucy

Temat: ,,Na wiejskim podwórku.'' 30.03.2020r.

1. Wysłuchanie wiersza A. Wojtyły pt. ,,Wiejskie Życie' '- rozmowy na temat treści, poznanie
zwierząt z wiejskiego podwórka oraz ich zwyczajów.
http://wierszykidladzieci.pl/wojtyla/wiejskie-zycie.php

2. Wykonanie karty pracy ze strony 1, 2 pozostałe dla dzieci chętnych.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIEJSKA-ZAGRODA-KARTYPRACY.pdf

3. Opowieść ruchowa: ,,W wiejskiej zagrodzie''
Autor: Bożena Forma
- Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo - marsz po sali, naśladowanie głosów ptactwa
domowego:
• kury - ko, ko, ko
• indyki - gul, gul, gul
• kogut - kukuryku
- Zatrzymują się, machają skrzydłami - wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno - wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą
stronę.
- Kogut wskoczył na płot - wykonywanie podskoków obunóż.
- Gospodarz sypie ziarno - skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko - przemieszczają się na
czworakach.
- Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek - przejście na czworakach po
szerokiej ławeczce.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając - przejście do leżenia przodem,
podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą
stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok - przechodzą z
leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory - chód na czworakach, przejście przez "mostek"
(jak wyżej).
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.


Pozdrawiam A. Kucy



Dzień dobry,

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 25.03.2020 dla dzieci objętych
zajęciami logopedycznymi.

Proszę, aby dziecko wykonało kilka prostych ćwiczeń, usprawniających
motorykę warg i języka, ćwiczymy artykulację przed lustrem przez kilka
minut, proszę rodziców o pomoc, aby demonstrowali ćwiczenia (wyraźne
ruchy warg i języka):

1. Otwórz szeroko buzię, policz językiem zęby,górne i dolne.
2. Uśmiechnij się, wysuń język i szybko przesuwaj go od kącika ust do kącika.
3. Otwórz szeroko buzię, unieś wysoko język do górnego dziąsła,
utrzymaj tę pozycję około 10 - 40 sekund.
4. Wysuń zaokrąglone wargi do przodu, jak do głoski y, powiedz
wyraźnie: ym, ym, um, um, om, om.
5. Mów " D "dziąsłowe, lekko otwórz buzię, unieś język do górnego
dziąsła, powiedz rytmicznie:
dydydy, dydydy, dydyd,dydydy
ryryry ,ryryry, ryryry ryryry

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 26.03.2020:

Proszę zachęcić dziecko, aby wykonało ćwiczenia wzbogacające słownictwo:
1. Znajdź 6 wyrazów kojarzących się ze słowem WIOSNA, (mogą być
również nazwy kwiatów, warzyw, np. rzodkiewka). Podziel te słowa na
sylaby, wyklaszcz je.
2. Dlaczego dzieci lubią wiosnę? Pomyśl, odpowiedz na to pytanie
budując 3-4 proste zdania. Pamiętaj, aby zdania nie były zbyt skomplikowane.
Jest to ćwiczenie ustne.
3. Wykonując wyraźne ruchy warg powiedz samogłoski:
a,a,a,u,u,u, a,a,a,u,u,u, a,u,a,u,a,u, a,u,a,u,a,u,

e,e,e,o,o,o, e,e,e,o,o,o, e,o,e,o,e,o, e,o,e,o,e,o.

Przesyłam ćwiczenia logopedyczne za 27.03.2020

1.Wykonaj ćwiczenie "Lew": otwórz szeroko buzię, wysuń język na brodę,
wytrzymaj tak przez kilka sekund.
2.Ćwiczenie "Jadą koniki" - kląskaj językiem.
3.Odpowiedz na pytanie"Jakie prace wykonujemy wiosną w ogrodzie lub na
polu?" Zbuduj 3-4 proste zdania (pomocne słowa: uporządkować, sadzić,
nasiona, sadzonki, podlewać, zaorać, grządki).
Pozdrawiam

Logopeda Mariola Stępień



Język angielski

Tematyka od 25.04.2020 do 27.04.2020r. - Spring is coming! – nadchodzi wiosna.


Film do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=nOqlvHhY284

Piosenka o żabach:

https://supersimple.com/song/five-little-speckled-frogs/

historyjka do obejrzenia:

https://www.youtube.com/watch?v=38xwpe8NFOI

Karty pracy w załączniku.

file:///C:/Users/Monika/Downloads/grupa%20I%20-%20frog.pdf

Pozdrawiam!
K. Maciejczk


27.03.2020

„Dziękujemy Panu Bogu za wiosnę i piękny świat”

Cel:
- ukazanie prawdy, że Pan Bóg stworzył świat z miłości do nas i sprawił, że zmieniają się pory roku
- wychowanie do dziękowania Panu Bogu i wychwalania Go za stworzony świat i wiosnę

Realizacja:
Pokazanie i omówienie ilustracji przedstawiających oznaki wiosny, kwiaty (i/lub)
Przeczytanie wiersza:

Wyskoczyła młoda trawka zielona na zwiady,
Wszystkim dzieciom chce pokazać Pana Boga ślady.
Także mały skowroneczek, co ma szare piórka,
Chce o Bogu opowiadać dzieciom z miast, z podwórka.
Czarna, zwinna jaskółeczka, która szybko leci,
Śpiewa chwałę Panu Bogu, tak jak dobre dzieci.

- po czym poznajemy, że jest wiosna, co wystąpiło w wierszu?
- kto stworzył świat i dał nam wiosnę oraz inne pory roku?
- jakiego słowa użyjemy, by podziękować Panu Bogu za piękny świat?

Przeczytanie fragmentu z Pisma Świętego:
„Niech ziemia błogosławi Pana,
Niech Go chwali i wywyższa na wieki” (Dn 3,74)

Rodzic wymienia, a dziecko mówi: Dziękujemy Ci dobry Boże! (można na zmianę: rodzic z dzieckiem, wymieniać za co dziękujemy Panu Bogu)
- za słońce – Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za kwiaty, drzewa i wszystkie rośliny – Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za śpiewające ptaki - Dziękujemy Ci dobry Boże!
- za mrugające gwiazdy - .....
- za szumiącą wodę - .....
-
-

Na zakończenie można włączyć krótką piosenkę Aniołek Wesołek „Nasza ziemia”
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=anio%C5%82ek+weso%C5%82eek

Dla chętnych: pokoloruj obrazek lub narysuj za co szczególnie chcesz podziękować Panu Bogu




Oddział I: Anna Kucy, Urszula Adamiec
Tytuł zajęć: Witamy wiosnę.

Opis przebiegu zajęć:

1. Spacer badawczy do ogródka w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny:
pierwszych pączków na drzewach, bazie wierzbowe, pierwsze kwiaty, źdźbła nowej
trawy, zapachów wiosennej przyrody, zwierząt, w tym owadów.

2. Wykorzystanie spaceru do edukacji matematycznej: które drzewo jest najwyższe,
które najniższe, które ma najgrubszy pień, ile drzew lub krzewów znajduje się na
lewo od ciebie, ile na prawo, policz: kwiatki, kamyki na ścieżce, pierwsze pączki itd.
Zabawa ,,Magiczny worek.’’ - w worku umieszczamy dostępne znane dzieciom
przedmioty codziennego użytku, przygotowujemy karteczki z cyframi 1,2,3,4,5.
Dziecko wybiera sobie jedną z pięciu tabliczek po czym ma wyciągnąć z worka tyle
przedmiotów ile wskazuje cyfra. Czynność powtarzamy.

3. Rozmowa kierowana przez rodzica – „Po czym poznajemy wiosnę?” Dzielenie
na sylaby wyrazów: wiosna, skowronek, tulipan,ogródek, przebiśnieg
-jednocześnie klaszcząc w dłonie.
Oglądanie i wyszukiwanie w czasopismach, książkach, obrazków
przedstawiających wiosnę-uzasadnienie wyboru.

4. Zajęcia plastyczno-techniczne: przygotowywanie sukni pani Wiosny – tworzenie
kwiatów (wykorzystanie techniki stemplowania ziemniakiem - rodzice wycinają z
przeciętego w pół ziemniaka przeróżne wzorki), które następnie zostaną przez
dzieci pokryte farbą i odbite na sukni narysowanej przez rodzica na arkuszu .
,,Wiosenny kwiatek.’’- lepienie z plasteliny.

5. Zakładanie własnych hodowli roślin: rzeżuchy, prowadzenie obserwacji,
podlewanie. Zwrócenie uwagi na walory zdrowotne wynikające z ich spożywania.

6. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu ,,Uciekaj od piłki bo parzy.’’
Przedszkolowo.pl logo