Nauczanie zdalne

Dn. 16.04.2021r. Witamy.

Temat: „Zdowy przedszkolak” - kształtowanie umiejętności dbania o zdrowie, higienę i bezpieczeństwo.

1. „Chorobo idź sobie” – obejrzyj uważnie teledysk i posłuchaj piosenki, poznaj i zapamiętaj zasady dbania o higienę. https://www.youtube.com/watch?v=TJhXmpwtHSs
2. „ Przyjaciele na tropie zdrowych zębów” – bajka edukacyjna profilaktyka próchnicy zębów u dzieci w wieku przedszkolnym. https://www.youtube.com/watch?v=HQr_sZXZaEo&list=PLRZXSPYoEX2050fRr-nTCArK4McfVks5z&index=3
3. „Myję zęby”- naucz się śpiewać piosenki https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM Zatańczcie z kimś z rodziny w rytm słyszanej muzyki.
4. „Każdy sprząta po sobie” – obejrzyj bajkę pt. „Domisie - Domiśiowe brudasy” https://vod.tvp.pl/video/domisie,domisiowe-brudasy,6397730
5. „To Domisie” – narysuj ilustrację do bajki.
6. „Podwórkowa gra”- poznanie reguł gry. Narysuj pola zgodnie z instrukcją i zagraj zgodnie z zasadami w linku poniżej. Zaproś do zabawy drugą osobę z domu. https://www.youtube.com/watch?v=SXc67Ze1sTQ

Pozdrawiamy: H. Popiel i M. Farbiś
Do zobaczenia w przedszkolu !



15.04.2021 r.

„Kto dba o nasze zdrowie” - ukazanie roli i znaczenia służby zdrowia, budzenie szacunku i wdzięczności wobec pracowników służby zdrowia.

1. „Kto troszczy się o nasze zdrowie” kształcenie przekonania o ogromnej roli służby zdrowia oraz pobudzanie motywacji do dbania o własne zdrowie. Obejrzyj bajki pt. „Dr Ząbek i legenda Zębolandii” https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E&list=PLS2z9rffzaWcyd3KRh_GvSU5hFvzmJYvI oraz „Chory kotek” S. Jachowicz. https://www.youtube.com/watch?v=V8RANtRzMRQ
2. „U lekarza”- zabawa online, nazywanie przedmiotów wykorzystywanych w zawodzie lekarza, czytanie wyrazów, łączenie napisów z obrazkiem.
https://learningapps.org/view10111973
3. „Książka kucharska prosto z natury”- tworzenie przepisu na zdrowy posiłek z wykorzystaniem karty nr 11 (Wyprawka). Rozwijanie wyobraźni kulinarnej dzieci – projektowanie własnych posiłków.
4. „Robot”- rysowanie zgodnie ze wzorem, kolorowanie świateł w różnych układach. Karty Pracy nr 3 str. 55

opracowała: Monika Farbiś, Halina Popiel


15.04.2020 r.

Fast and slow – szybko i wolno. Przeciwieństwa

Link do słówek dla wszystkich grup
https://www.youtube.com/watch?v=LF3crlV28xA

wybrane słownictwo z przesłanego filmu
big – small
big elephant - small mouse
open – close
open the door - close the door
fast – slow
fast car - slow bicycle
heavy – light
heavy dinosaur - light feather
go – stop
go sign - stop sign
wet – dry
wet towel - dry towel
up – down
go up stairs - go down stairs


15.04.2021 r.

Witam
Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne. Ćwiczymy w miłej atmosferze około 7 - 10 minut. Doskonalimy artykulację głoski r.

Rozgrzewka warg i języka:
Układamy usta w dziobek i uśmiech na zmianę.
Układamy wargi w" ryjek prosiaczka", otwieramy i zamykamy.

Ściągamy wargi, cmokamy.

Szeroko otwieramy buzię, "język wysoki, jak żyrafa".
Przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu –„malujemy sufit w buzi”.
Kląskamy językiem- naśladujemy, jak jadą koniki.
Dotykamy czubkiem języka każdego zęba po kolei ( i każdego miejsca po zębie).

Wymawiaj starannie:
tttttt, ddddd ...........( język stuka o górne dziąsło )
 td, td, td, tdn,tdn,tdn.......
 tede-tedo-tedu ........
 tda, tdo, tde, tdu......... ( język stuka o górne dziąsło)
 trla, trlo, tirli, dirli ........
dda dde ddo ddu ddy..........

drapie, drewno, drogi, drut, drań, droga, drapieżnik, drążyć, dres, dreszcz, drewniaki, drobny, drops, drozd, druk, drób, adres, biedronka, modry, kołdra, hydrant, wydra, wiadro, zdrowy, odrobić, odrywać

“Ogródek”
W ogródku Krysi kwitną kwiaty kolorowe:
niezapominajki niebieskie, fiołki fioletowe,
małe stokrotki z białymi płatkami,
pachnące konwalie z dzwoneczkami.
Kasia też chce mieć ogródek za oknem.
Kupi z mamą skrzynki zielone,
posadzi kwiaty na balkonie.

Logopeda Mariola Stępień


14.04.2021 r.

„Mierzymy ilość płynów”- kształtowanie pojęcia mierzenia objętości, stałości objętości, wprowadzenie pojęcia litr. Porównanie objętości

1.„Czy matematyka może być ciekawa”- oglądanie filmu edukacyjnego, poznanie miary ilości płynów, stałości objętości. Porównanie objętości:
https://www.youtube.com/watch?v=-n6H2_J_CLI&t=61s
2. ”Co mierzymy”- rozmowa, w jakich sytuacjach może przydać się pomiar objętości i co jeszcze (poza wodą) można w ten sposób mierzyć. np. sok, farba, płyn do zmywania. Podsuwamy im sytuacje z ich życia, w których mogli obserwować mierzenie objętości (np. prace kuchenne, odmierzanie ilości lekarstwa, tankowanie paliwa, pobieranie krwi, przygotowywanie farby do malowania pokoju itp.)
Dzieci wyszukują w domu płyny, na etykiecie których można znaleźć oznaczenie objętości.
3. Ćwiczenia gimnastyczne- ćwiczenia na prawidłową postawę ciała https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
4.”Do celu”- wytyczanie trasy według mapy graficznej opartej na rytmicznym układzie elementów. KP nr 3 str. 71
5.”W stawie”- rozdzielanie zbiorów na zbiory mniej liczne według określonej zasady. KP nr3 str. 71

opracowała: Monika Farbiś


14.04.2021 r.

Witam
Proszę, by dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne, ćwiczymy 7 - 10 minut, najlepiej przed lustrem, chwalimy dziecko za wysiłki:
- otwórz buzię szeroko, język myje podniebienie
- otwórz buzię szeroko, język stawia kropki na podniebieniu - elle, elle elle...
- otwórz buzię szeroko, , unieś język do dziąsła, utrzymaj około 30 sekund,
- ściągnij wargi, wysyłaj całusy,
- kląskaj językiem,
- zbliż zęby, czubek języka przeciska się przez zbliżone zęby, w ten sposób zęby masują język,
- rozszerzony język - unieś szeroki język, tak aby boki języka dotykały do bocznych zębów, przód języka stuka o dziąsło, mów:d d d d d d d (d dziąsłowe)
- stukając językiem o górne dziąsło (nie o zęby) mów:la la la la la la la ...
Naśladuj:
- grę na trąbce - tra tra tra tra
- jazdę traktorem - dr dr dr dr dr
Starannie powtórz:
Skarby
U Sabiny na stoliku
różnych skarbów jest bez liku:
spinka, kostka, dwa naparstki,
smacznych pestek ze dwie garstki,
smok wawelski papierowy,
serce, słonik plastikowy,
serpentyna i sakiewka
i niebieska chorągiewka.

Pozdrawiam
Logopeda Mariola Stępień



13.04.2021 r

Temat: „ Jestem czyścioszkiem” - Poznanie zasad higieny ciała z bohaterami „Czyściochowego Przedszkola.

1. „Przepis na dobry sen” – słuchanie piosenki i poznanie etapów przygotowania się do snu https://www.youtube.com/watch?v=mccfPrp_Gr0
2. „Kąpiel”- na podstawie bajki edukacyjnej „Rudki sposób na Pociaka” zapoznanie z zasadami dbania o higienę osobistą podczas kąpieli i mycia włosów.
https://www.youtube.com/watch?v=HPsE-PQECyM
3. „Dbam o higienę ciała” – samodzielne wykonanie pracy konkursowej na podstawie bajki edukacyjnej „Rudki sposób na Pociaka” z wykorzystaniem różnych technik i materiałów plastycznych. ( Praca nie może przedstawiać imion, wizerunku dziecka ani innych osób trzecich, nie mogą zawierać logotypów marek, innych niż marki Organizatora)
4. „Mydło lubi zabawę” – zapoznanie ze słowami i melodią piosenki, zabawa ruchowa przy piosence. Dziecko porusza się w rytm piosenki, na przerwę naśladuje mycie poszczególnych części ciała wymienione przez rodzica. https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M
5. „Na zdrowie”- czytanie tekstu, kolorowanie obrazków, które wystąpiły w tekście, wyszukiwanie litery H,h w tekście. KP nr 3 str. 70
6. „Higiena”- zabawa online, czytanie wyrazów, klasyfikowanie elementów ze względy na przeznaczenie(dla chętnych)
https://wordwall.net/pl/resource/1961944/dbamy-o-czysto%C5%9B%C4%87

opracowały: Monika Farbiś, Halina Popiel


13.04.2021 r.

Dzień dobry.
Moi drodzy obecnie prawdę o zmartwychwstaniu Pana Jezusa głoszą kapłani. Podczas każdej Mszy Świętej powtarzamy słowa: „Wyznajemy Twoje zmartwychwstanie”. Wyznajemy, czyli wierzymy, głosimy, jesteśmy świadkami.
Proszę pokolorujcie rysunek na stronie 99.

Pozdrawiam
W. Łukawska


13.04.2021 r.

Do you like broccoli? – zabawa przy piosence.

Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

link do kart obrazkowych:
https://supersimple.com/free-printables/do-you-like-broccoli-ice-cream-flashcards/



12.04.2021 r.

Wprowadzenie i prezentacja litery

1. „ UBU nauka literek”- poznanie wielkiej i małej litery H, h na podstawie filmu o literce: https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM
2. Analiza i synteza głoskowa wyrazów, czytanie wyrazów i sylab z literą h, rozszyfrowanie i odczytywanie kodu, ćwiczenia grafomotoryczne. KP.3 str. 68-69
3. „Ale heca” – zabawa online, utrwalenie litery h:
https://view.genial.ly/5eb505de4dae8c0da995f73d/presentation-poznajemy-literke-h
4. ,,Sport to zdrowie.”- zabawy zręcznościowe z piłką na świeżym powietrzu.

Opracowała: Monika Farbiś


12.04.2021 r.

Witam serdecznie.
Apostołowie mówili o zmartwychwstaniu Pana Jezusa, ponieważ byli świadkami tego niezwykłego wydarzenia. Aby oznajmić wszystkim ludziom, co wydarzyło się w Wielką Niedzielę, udali się na cały świat. Całym swoim życiem głosili prawdę
o zmartwychwstaniu Jezusa. Zastanówcie się i odpowiedzcie, komu możecie powiedzieć, że Pan Jezus zmartwychwstał.

Pozdrawiam
W. Łukawska


Dn. 09.04.2021r.

Temat: „W moim domu mieszkają moi przyjaciele” - kształtowanie humanitarnej postawy wobec zwierząt, wrażliwości, empatii oraz odpowiedzialności . Uświadamianie dzieciom praw - swobód zwierząt.

1. „Poznajemy zwierzęta domowe” – oglądanie bajki edukacyjnej, wzbogacanie słownika czynnego dziecka, rozpoznawanie gatunków zwierząt domowych. https://www.youtube.com/watch?v=2B5b9jdEvcw
2. „Nasi wierni przyjaciele” – zabawy muzyczne przy piosence pt. „Kundel bury” muz. A. Markiewicz, sł.
W. Chotomska. Doskonalenie pamięci muzycznej i słuchu. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych, eksperymentowanie rytmem, głosem i ruchem. .Przy pomocy dwóch klocków wystukajcie rytm słyszanej piosenki. Spróbujcie razem zaśpiewać i zatańczyć przy refrenie. Rozbudzanie życzliwości i troski o zwierzęta.
Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns
3. „Jak opiekować się psem?” - bajka edukacyjna. Poznanie zasady bezpieczeństwa podczas zabawy z psem. https://www.youtube.com/watch?v=zgHcI_pe8CU&t=1s
4. ,,Mój przyjaciel” - rozwijanie sprawności manualnej rąk poprzez wylepianie na określonej powierzchni plasteliną. Narysuj swojego pupila lub skorzystaj z gotowego szablonu. https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/
5. „Zwierzę to nie zabawka” – teatrzyk edukacyjny. Po obejrzeniu teatrzyku spróbuj odpowiedzieć na pytanie. https://www.youtube.com/watch?v=lmQ28ip1tLE&t=29s
6. „Odgłosy zwierząt domowych”, ćwiczenia słuchowe i ortofoniczne – naśladujemy głosy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=Iepn1yi89JI&t=33s

Pozdrawiamy: H.Popiel i M. Farbiś



8.04.2021 r.

Witam
Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne:
ćw. języka - otwórz buzię szeroko, podnieś język do góry "język dotyka podniebienia i opada - mów elle elle elle....", powtórz kilka razy;
ćw. - unieś język do góry, język "maluje" podniebienie;
ćw. warg - ściągnij wargi w dziobek, przesuwaj ściągnięte wargi w lewo, prawo;
ćw. - cmokaj, wysyłaj "buziaczki".

Proszę, by dzieci starannie, powoli, po 2 -3 wyrazy powtórzyły zagadki.
Zgadnij co to za zwierzę?

· Czarne zwierzątko sił ma niewiele,
a kopie w ziemi długie tunele. (kret)

· Czarną maską kryje oczy,
na wyprawy rusza w nocy.
Za to we dnie siedzi w norze,
bo go ktoś zobaczyć może! (nietoperz)

· W kropki ma spódnice
lubi zjadać mszyce. (biedronka)

· Ma krótkie nóżki i mały ryjek,
chociaż ma igły, nigdy nie szyje. (jeż)

· Domek ma na grzbiecie
dwa różki na głowie.
A kto to jest, czy wiecie?
Zgadnijcie! Ja nie powiem (ślimak)

· Leci jak bez szyi,
stoi jak bez nogi,
urządza połowy-
rybki - spłyńcie z drogi! (Czapla)

· Lubi wodę i zielone, nóżki bardzo krzywe ma.
Gdy się zgubi, szuka mamy krzycząc głośno kwa, kwa, kwa (kaczka)

· Głośno gdacze wśród podwórka, kto to taki? (kurka)

· Choć ma grzebień to nigdy się nim nie czesze (kogut).
Narysuj ulubione zwierzątko w zeszycie.

Pozdrawiam
Mariola Stępień


8.04.2021 r..

Język angielski

Healthy food –zapoznanie z nazwami produktów spożywczych

Link do filmu ze słówkami:
https://www.youtube.com/watch?v=KTdxTk7J0rM

link do rymowanki:
https://www.youtube.com/watch?v=q3XWjexSHH8


8.04.2021 r.

„Kochamy zwierzęta” - Rozbudzanie życzliwości i troski o zwierzęta. Poznanie zawodu weterynarza.

1. „U weterynarza” – poznanie zawodu weterynarza na podstawie filmu edukacyjnego:
https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,weterynarz,19173697
2. Nowy dom Atosa”- słuchanie opowiadania E. Stadtmuller zachęcanie dzieci do pomagania zwierzętom, kształtowanie odpowiedzialności
http://przedszkole1wegrow.pl/nowy-dom-atosa-opowiadanie,994,pl
Pytania do wysłuchanego utworu.
• Kto wystąpił w opowiadaniu?
• Gdzie udał się Wojtek?
• Czym jest schronisko?
• Dlaczego ludzie zamiast kupować młode psy, biorą psy ze schroniska?
• Jak mogą się czuć zwierzęta w schronisku?
• Jak można pomóc zwierzętom w schronisku?
3. „ Mój przyjaciel” – doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych z wykorzystaniem rożnych materiałów,. Doskonalenie umiejętności łączenia różnych technikami, rozwijanie pomysłowości.
https://szpigralka.wordpress.com/2017/10/16/zwierzatka/
4. „Kangur”- ćwiczenie grafomotoryczne, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.KP.3 str. 47
5. „U weterynarza” – Krasnoludku bądź weterynarzem! Na pewno masz pluszaki - zwierzęta. Zbadaj je, sprawdź czy nie są zniszczone, jeżeli tak wspólnie z rodzicem lub rodzeństwem „wylecz – napraw” je. Miłej zabawy.

opracowały: Monika Farbiś, Halina Popiel


7.04.2021 r.

Witam

Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne.
Ćwiczymy 7 - 10 minut w miłej atmosferze, najlepiej przed lustrem, chwalimy dziecko za wysiłki.
Uczymy się artykulacji głoski "cz".
Cz - unieś język do góry, do górnego dziąsła, zaokrąglone wargi wysuń do przodu.
Wykonaj ćwiczenia: "język wysoki jak żyrafa", "wargi w ryjek prosiaczka".
Powtórz powoli, starannie:
cza cza cze cze czo czo czu czu czy czy
CZEKOLADA CZOŁG CZŁOWIEK CZEPEK CZAPKA CZAJKA CZAPLA CZEREŚNIE CZAJNIK CZTERY CZYTAĆ CZAROWNIK CZÓŁNO CZARNY CZERWONY

„Cztery kaczki”
„Poczłapały cztery kaczki
na pocztę we czwartek.
Chciały kaczki wysłać paczki
I pocztową kartę.
Paczki kaczki już wysłały
do cioci Nataszy.
Potem siadły i z zapałem
wierszyk napisały.”

CZAREK MA MLECZKO W CZERWONYM KUBECZKU. UCZEŃ CZYTA CZYTANKĘ O CZTERECH CZAPLACH. CZAROWNIK WYCZAROWAŁ UROCZĄ KACZKĘ. CZERWONE BIEDRONECZKI MAJĄ CZARNE KROPECZKI.

Pozdrawiam
Logopeda Mariola Stępień


7.04.2021r.

„Jestem projektantem”- Układanie kompozycji z figur geometrycznych płaskich
i przestrzennych. Zabawy z elementem tangramu.

1. „Mozaika geometryczna”- doskonalenie umiejętności liczenia i klasyfikowania. Utrwalenie nazw figur geometrycznych.
Szukamy w całym domu przedmiotów, które mają kształt figur geometrycznych. Liczymy, ile udało nam się znaleźć kół, trójkątów, prostokątów, kwadratów. Których jest najwięcej? Których najmniej? O ile więcej?, O ile mniej?
Spośród znalezionych w domu przedmiotów wybieramy te, które jesteśmy w stanie odrysować na kartce. Dzieci odrysowują przedmioty na kartkach np. mazakami, tworząc abstrakcyjne, geometryczne wzory. Potem malują figury na różne kolory. Powstaną piękne abstrakcyjne obrazki.
Lub
Dzieci mogą spróbować odrysować figury geometryczne, a potem je powycinać. Z wyciętych figur można tworzyć różne obrazki, np. domki, pajace i co tylko wyobraźnia podpowie. Potem przykleić na kartce.
2. „Zwierzęta Antarktydy”- zabawa matematyczna, wyznaczanie drogi w labiryncie. Wspomaganie rozwoju operacyjnego. KP.3 str. 48
3. „ Safari z aparatem”- odczytywanie prostych zdań, dopasowywanie podpisów do obrazka KP.3 str. 46
4. Gimnastyka dla najmłodszych.
https://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU
5. Tangram”- gra online (dla chętnych)
http://bobibobi.pl/gra/tangram-dla-dzieci/

Opracowała:
Monika Farbiś



6.04.2021 r.

„Zwierzęta domowe”

1. „Jakie zwierzęta hodujemy w domu?” – rozmowa na podstawie piosenki, omówienie sposobów opiekowania się zwierzętami.
https://www.youtube.com/watch?v=cDqOeXxu-lI
2. ”Moje rybki” - zabawy rytmiczne przy piosence, wykonywanie prostych rytmów za pomocą klaskania, stukania.
http://uciocimariolki.pl/moje-rybki/
3. .„Moje akwarium” – wykonanie pracy plastycznej. Malowanie tła niebieską farbą (pędzlem lub stemplowanie gąbką). Doklejanie rybek i roślinności z kolorowego papieru, bibuły, plasteliny.
https://dlabelfra.pl/kolorowe-akwarium-prosta-praca-plastyczna/
4. „Przygody Pandy”- układnie twórczego opowiadania o chińskiej pandzie Wandzie na podstawie historyjki obrazkowej z „Wyprawki”. Używanie określeń odnoszących się do czasu wydarzeń: „na początku”, „najpierw”, , „przedtem”, „potem”, „później”, „na końcu”.
Dzieci wyjmują kartę z „Wyprawki” i wycinają po liniach prostych obrazki z pandą, układają wg kolejności. Z pomocą rodzica układają krótkie opowiadanie pt. „Przygody pandy Wandy”.
5. „ Panda”- wzbogacenie wiedzy na temat pandy i warunków jej życia na podstawie filmu edukacyjnego:
https://www.youtube.com/watch?v=-R8fs1NXH40

Opracowały: Monika Farbiś, Halina Popiel


6.04.2021 r.

Szczęść Boże.
Alleluja, Pan Jezus zmartwychwstał. W niedzielę rano kobiety poszły obejrzeć grób, w którym leżał Jezus. Obok grobu stanął anioł, który powiedział kobietom, że Jezus zmartwychwstał. Kobiety ogłosiły apostołom wiadomość
o zmartwychwstaniu Jezusa i wszystkich ogarnęła radość.
Proszę o wykonanie zadania w katechizmie na stronie 97.
Obrazek przedstawia Paschał- symbol zmartwychwstałego Jezusa Chrystusa.

Pozdrawiam
W. Łukawska



2.04.2021 r.

Temat: „Przygotowujemy się do Świąt”- zachęcanie do zgodnej współpracy dzieci
i rodziców podczas zabaw i wykonywania prac domowych.

- "Porządeczek i Bałaganiak" - autor Ryszard Cebula, bajka terapeutyczna, pochodzi z książki "Bajkoterapia, czyli bajki-pomagajki dla małych i dużych", uważne słuchanie utworu i rozmowa na temat utworu. https://www.youtube.com/watch?v=ZtUfihZ3eOc
- „Porządki na wesoło” – słuchamy piosenki i rytmicznie wykonujemy podskoki z nogi na nogę. pt. „Mama i tata” to nie są roboty”, a następnie układamy plan przedświątecznych porządków wspólnie z rodzicami. https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
- „Pisanki, jajka malowane” - zabawa badawcza. W koszyczku wielkanocnym nie może zabraknąć kolorowych jajek. Proponujemy wspólną zabawę z rodzicami. W wykonaniu zadania pomoże film https://www.youtube.com/watch?v=zuKuqQJ0yrs Pomóż rodzicom posprzątać wasze miejsce pracy i gotowe.
- „Ciekawostki o jajkach” - tajemnicza Kuchnia, oglądanie bajki. https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
- „Pomagamy Rodzicom” – prace porządkowe, posegreguj i poukładaj zabawki, książki, kredki, itp. w pokoju, usuń popsute zabawki, powycieraj kurze. Pomagaj w pracach w ogródku.
- ,,Wielkanocna kolorowanka.” - https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/. Wybierz i pokoloruj dowolny obrazek.
- „Świąteczny czas” – słuchanie piosenki, https://www.youtube.com/watch?v=g44uwApFHgg

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych,
pragniemy złożyć życzenia.
Święta to wspaniały czas, bo się zdarza tylko raz.
Dlatego życzymy Wam, aby minęły w radości i zdrowiu,
w gronie najbliższych nam osób.
Życzymy smacznego jajka i mokrego Śmigusa – Dyngusa.
Halina Popiel i Monika Farbiś



1.04.2021 r.

Witam,
1. Ćwiczymy głoskę r - język stuka o dziąsło, powtarzamy:
lylyry lylyry lylyry......................

2. Rozszerzony język - otwórz szeroko buzię, rozszerzony język podnieś
do góry tak, aby boki języka dotykały do górnych bocznych zębów,
czubek języka stuka o górne dziąsło (nie o zęby) i mówimy:
LY LY LY RY RY RY LYLY LY RY RY RY ............


3. D dziąsłowe - otwórz szeroko buzię, przygotuj rozszerzony język jak w ćw. 5,
czubek języka stuka o górne dziąsło (nie o zęby), mówimy dziąsłowe D
(podobne do DŻ):
D D D D D D ................
de de de de de ...........
Stuka o dziąsło sam czubek języka ; boki przylegają do górnych,
bocznych zębów, mówimy lekko:
DDDY RRRY DDDY RRRY............................
DDRY DDRY DDRY DDRY ............................
Uwaga ćw. 5 i 6 należy wykonać przed lustrem, precyzyjnie, starannie,
trzeba dziecko bardzo chwalić za jego wysiłki.
4. Kląskanie językiem - jadą koniki.
5. Zabawa w Indianina - otwórz buzię język szybko potrąca górną wargę.

6. Starannie powtórz

 tra, tro, tre, tru, try trawa, trasa, tramwaj, tratwa, trampki, tran, troje, trochę trudny, truskawka, trybuna
 dra, dro, dre, dru, dry drabina, droga, drewno, drewniaki, drut
 atra, atro, atre, atru, atry; otra, otro, otre, otru, otry strażak, wiatrak, siostra, futro, jutro, lustro, strumyk, opatrunek, struś, cytryna, piętro, strona,
 adra, adro, adre, adru, adry; odra, odre, odro, odru, odry kołdra, wiadro, zdrowy, biedronka, landrynki, adres
 trudna droga, drobny druk, druga strona, drewniany wiatrak
 tra tre tro Strażak niesie drabinę . Na drodze leży drut. Siostra kupiła truskawki.
 pra, pro, pre, pru, pry; apra, apro, apre, apru, apry praca , pralka, pralnia, prasa, prosty, proszę prędko, prezent
 dra dre dro drogi prezent, uprasowana wiatrówka, pierwsze piętro
Ćwiczymy 5 - 10 minut w miłej atmosferze. Życzę spokojnych Świąt Wielkanocnych.

Pozdrawiam
M. Stępień


1.04.2021r.

„Śmigus - Dyngus” – poznanie tradycji i kultury naszego kraju.

1.„Wielkanocny poniedziałek” - słuchanie piosenki, poznanie tradycji związanych ze śmigusem-dyngusem. https://www.youtube.com/watch?v=kRWYnZ8dGzA
2. „ Wielkanocne przygody zajączka”- na podstawie historyjki obrazkowej omówienie zasad bezpiecznej i radosnej zabawy, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Załącznik nr 1 (poczta grupowa e-mail krasnoludki)
3. „Quiz wielkanocny”- zabawa online, utrwalenie wiedzy na temat tradycji wielkanocnych. Czytanie wyrazów.
https://wordwall.net/pl/resource/1122090/lekcja-wychowawcza/quiz-wielkanocny
4.„Wielkanocne zwierzątko”- wykonanie zajączka z papieru. Doskonalenie umiejętności wycinania i postępowania zgodnie z instrukcją słowną.
https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs

Opracowały: Monika Farbiś, Halina Popiel


31.03.2021 r.

Witam,
Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne, ćwiczymy około 5 - 10 minut, najlepiej przed lustrem:
1. Lew - otwórz buzię szeroko, wysuń język na brodę na ok. 10 - 20 sek.
2. Język wysoki jak żyrafa - otwórz szeroko buzię, podnieś język pionowo do
góry, do podniebienia, utrzymaj ok. 15 - 30 sek.
3. Wargi w szeroki uśmiech następnie wąski dziobek, powtórz kilka razy.
4. Ćw. oddechowe: wdech nosem, wydech ustami.
5. Złącz wargi, język oblizuje zęby - język pracuje jak wskazówki
zegara i w przeciwnym kierunku.
6. Karetka pogotowia - E O E O E O.......głośno, wyraźne ruchy warg.

Przygotuj wargi w ryjek, podnieś język do góry do wałka dziąsłowego,
utrzymaj wargi i język w tej pozycji, wyraźnie powiedz:
cza cze czo czu czy
acza ecze oczo uczu yczy
acz ecz ocz ucz ycz

Przygotuj wargi w ryjek, podnieś język do góry do wałka dziąsłowego,powiedz:
czerwony czajnik, czarna czekolada, czyste czereśnie, cztery czapki, czarownica.
Wymyśl i powiedz zdania z tymi wyrazami, np. Mama kupiła czerwoną czapkę.
Ćw. słuchowe: jakie głoski słyszymy, gdy mówimy wyrazy:
czapka - .........
czas - ...........
czysty - ...........

Pozdrawiam
Logopeda Mariola Stępień



31.03.2021 r.

„Wielkanocne łamigłówki”- rozwijanie umiejętności matematycznych.

1. „Szukamy jajek”- zapoznanie z tradycją szukania prezentów od wielkanocnego zajączka. Zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni i logiczne myślenie.
Proszę rodziców o schowanie w domu kilka czekoladowych jajek. Będzie ciekawie jeśli pomożecie dziecku odgadywać, gdzie są schowane mówiąc np. „Idź 2 kroki w prawo,5 kroków w lewo” lub „W tym miejscu jest zimno i na pewno znajdziesz tam mleko (lodówka) „Jest w niewielkim, zielonym przedmiocie, stoi na półce, można do niego nalać wodę”(wazon)itp.
2. „Wielkanocne kodowanie”- układanie pisanek we właściwych miejscach, rozwijanie logicznego myślenia
http://kodowanienadywanie.blogspot.com/2021/03/pisankowe-aktywnosciw-genially-i-w.html
3. „Pisklaczek”- odkodowanie ukrytego obrazka, kolorowanie według podanych współrzędnych, odtworzenie symetrycznej części obrazka.( dla chętnych do wydrukowania)
http://bystredziecko.pl/kolorowe-dyktando-graficzne-piskle-i-pisanka-odkoduj-obrazek-matematyka/
4. . „Dbam o sprawność ruchową” - ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce”. Zaproś do wspólnej zabawy bliskich.
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ4.

opracowała: Monika Farbiś


30.03.2021 r.

„Na tropie tradycji”- rozwijanie inwencji twórczej dziecka

1. „Tradycje Wielkanocne” –Wzbogacanie wiedzy na temat polskich tradycji związanych ze świętami na podstawie bajki edukacyjnej EduKretka https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

2. ”Bajkowe pisanki”- utrwalenie słów piosenki. Ilustrowanie ruchem jej treści. Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.
https://www.youtube.com/watch?v=zZabXwm9rxE

3. „Kurczaczek wielkanocny” - wykonanie pracy plastycznej poprzez uzupełnienie rysunku różnymi technikami plastycznymi wg własnego pomysłu(kredki, bibuła, plastelina itd.). Nauka rysowania kurczaka zgodnie z instrukcją słowno-obrazkową.
https://www.youtube.com/watch?v=zvgBz6smtS8

4. „Wielkanocne symbole” – układanie wyrazów z rozsypanki literowej. Analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów.
https://wordwall.net/pl/resource/12329476/wielkanoc

Opracowały: Monika Farbiś, Halina Popiel


30.03.2021 r.

Szczęść Boże.
Dzisiaj będzie o kolejnym bardzo ważnym dniu- Wielkiej Sobocie.
W Wielką Sobotę świecimy pokarmy, które są darem od dobrego Boga Ojca. Będziemy się nimi dzielić i spożywać w naszych rodzinach. Z radością będziemy składać sobie życzenia wielkanocne.
Waszym dzisiejszym zadaniem będzie pokolorowanie rysunku w katechizmie na stronie 95.
Podziękujmy dobremu Bogu Ojcu za otrzymane dary słowami pieśni:
https://youtu.be/GENbIP2cGOE

Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych!

W. Łukawska


29.03.2021 r.

Wprowadzenie i prezentacja litery

1. Poznanie litery wielkiej i małej Ł, ł na podstawie filmu o literce:
https://www.youtube.com/watch?v=JqA9L1wmseo
2. Analiza i synteza głoskowa wyrazów, odczytywanie wyrazów z literą Ł,ł, ćwiczenia grafomotoryczne. KP.3 str. 44-45
3. Ćwiczenia gimnastyczne:
Wykonaj rzut kostką i wykonaj ćwiczenie. Jeśli kolejny raz wylosujesz tę samą cyfrę, wówczas przechodzisz do kolejnego rzędu.
Jeśli wykonasz wszystkie ćwiczenia z jednego rzędu kończysz zadanie.
https://www.facebook.com/sporttopestka/photos/a.671373946273260/2777335052343795/?type=3&theater
4. Zabawy z literką Ł,ł (dla chętnych)
https://view.genial.ly/5e98853c6326780e1ded565d/interactive-image-zabawy-z-litera-l

Opracowała: Monika Farbiś


29.03.2021r.

Katecheza

Szczęść Boże. Moi drodzy, Niedziela Palmowa rozpoczęła Wielki Tydzień. W Wielkim Tygodniu przeżywamy dni przypominające mękę, śmierć i zmartwychwstanie Pana Jezusa. W Wielki Czwartek wieczorem sprawowana jest Msza Święta zwana Mszą Wieczerzy Pańskiej, przypominająca wieczerzę Jezusa z uczniami. Pan Jezus umarł w piątek, dlatego też w Wielki Piątek przychodzimy do kościoła na specjalne nabożeństwo, w czasie którego adorujemy krzyż. Po śmierci Pana Jezusa, Jego ciało złożono do grobu i na pamiątkę tego wydarzenia w kościołach przygotowujemy grób Pański, przy którym się modlimy. Zadanie dla dzieci: proszę, aby dzieci pokolorowały rysunek w katechizmie na stronie 93.

Pozdrawiam
Wioletta Łukawska
Przedszkolowo.pl logo