Nauczanie zdalne.

16.04.2021r.

Witamy.
,,Na zdrowie witaminki.”

1 „Witaminki. ” – na podstawie piosenki, rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia. Poznanie sposobów przechowywania produktów: mrożenie, pasteryzacja, kiszenie, suszenie.
https://www.youtube.com/watch?v=BFZ7oKmn7WQ
2.,,Rytmiczne echo.”-utrwalenie i odgadywanie nazw instrumentów perkusyjnych. Powtarzanie usłyszanego rytmu na wybranym instrumencie.(instrument można zastąpić przedmiotami codziennego użytku np. dnem garnka, pokrywkami, łyżkami)
https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg
https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM
3..„Rośliny i witaminy.” – na podstawie opowiadania pt. „Nasionko.” rozwijanie zainteresowań przyrodniczych dotyczących sposobów wzrostu wybranych roślin. Założenie hodowli cebuli, pietruszki, fasoli lub rzeżuchy.
https://www.youtube.com/watch?v=koVl4AFn3Js
4. Zadania z Kart Pracy: 4 latki-str.34, 35 ,40; 5 latki-str.47, 52

Opracowały A. Kucy, M.Piszczek


16.04.2021 r.

Fast and slow – szybko i wolno. Przeciwieństwa

Link do słówek dla wszystkich grup
https://www.youtube.com/watch?v=LF3crlV28xA

wybrane słownictwo z przesłanego filmu
big – small
big elephant - small mouse
open – close
open the door - close the door
fast – slow
fast car - slow bicycle
heavy – light
heavy dinosaur - light feather
go – stop
go sign - stop sign


15.04.2021r.

,,Czystość ciała to podstawa.’’

1. „Kąpiel.”- poznanie zasad higieny ciała z bohaterami „Czyściochowego Przedszkola’’ na podstawie bajki edukacyjnej „Rudki sposób na Pociaka.”
https://www.youtube.com/watch?v=HPsE-PQECyM
2. „Dbam o higienę ciała.” – samodzielne wykonanie pracy konkursowej na podstawie bajki edukacyjnej „Rudki sposób na Pociaka” z wykorzystaniem różnych technik i materiałów plastycznych. ( Praca nie może przedstawiać imion, wizerunku dziecka ani innych osób trzecich, nie może zawierać logotypów marek, innych niż marki Organizatora)
3. „Dbamy o czystość.”- zabawa online, czytanie wyrazów, klasyfikowanie elementów na grupy. Dzieci z pomocą rodziców czytają napisy pod obrazkami, wymieniając po kolei przybory toaletowe np: płyn, gąbka, nożyczki, grzebień, rękawica mydło, pasta, kubek itp. Wyklaskują sylaby, podają pierwszą i ostatnią głoskę w słowach.
https://wordwall.net/pl/resource/1961944/dbamy-o-czysto%C5%9B%C4%87
4. ,,Śpiewające przygotowania do snu.”- słuchanie piosenki, przypomnienie o wieczornych czynnościach higienicznych. Baw się razem z Rudką, Higienkiem i Pupilkiem!
https://www.youtube.com/watch?v=mccfPrp_Gr0

Opracowały A. Kucy i M. Piszczek


15.04.2021 r.

Witam
Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne. Ćwiczymy w miłej atmosferze około 7 - 10 minut. Doskonalimy artykulację głoski sz

Układamy usta w dziobek i uśmiech na zmianę.
Układamy wargi w" ryjek prosiaczka", otwieramy i zamykamy.

Ściągamy wargi, cmokamy.

Szeroko otwieramy buzię, "język wysoki, jak żyrafa".
Przesuwamy czubkiem języka po podniebieniu –„malujemy sufit w buzi”.
Kląskamy językiem- naśladujemy, jak jadą koniki.
Dotykamy czubkiem języka każdego zęba po kolei ( i każdego miejsca po zębie).

Przygotuj wargi w ryjek, podnieś język do górnego dziąsła i powtórz starannie:

SZU, SZU, SZU……………………………………………………………….
SZY, SZY, SZY ……………………………………………………………….
SZO, SZO, SZO ………………………………………………………………..
SZA, SZA, SZA ………………………………………………………………..
SZE, SZE, SZE…………………………………………………………………
SZU, SZY, SZO, SZA, SZE ……………………………………………………

szufla, szuflada, szuwary, szum
szyna, szyba, szyja, szydełko, szydło, szypułka, szopa, szorty,
szata, szafa, szatnia, szalik, szałwia, szaruga, szarlotka,
szelki, szef, szept, szewc, szeryf
uszy, kasza, pasza, nosze, kosze, bambosze, kalosze, maszyna, daszek, proszek, groszek, naszyjnik, wujaszek,
plusz, tusz, kapelusz, kosz, klosz, dobosz, bambosz, gulasz, mysz, afisz, pióropusz, grosz

„Szymon”
Szedł raz Szymon do Koluszek,
by szukać wujaszka,
który jako kominiarz
pracował na daszkach.
Poszedł najpierw do Janusza,
ponoć znał wujaszka,
który jako kominiarz pracował na daszkach

Logopeda Mariola Stępień


14.04.2021r.

Temat: „Gdzie jest mniej, a gdzie więcej?” –kształtowanie pojęcia mierzenia objętości, stałości objętości płynów, wprowadzenie pojęcia litr.

1. „Zadania dla małych bystrzaków” – gra online, ćwiczenie doskonalące pamięć i spostrzegawczość. Przeliczanie elementów zbioru, utrwalenie poznanych cyfr. https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE
2. Ćwiczenia gimnastyczne – doskonalenie sprawności ruchowej https://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU
3. „Gdzie jest mniej, a gdzie więcej Kształtowanie pojęcia mierzenia objętości, stałości objętości https://www.youtube.com/watch?v=-n6H2_J_CL
4. „Wiosenny spacer” – po obejrzeniu filmu odszukaj wokół siebie oznak wiosny. https://www.youtube.com/watch?v=n48RQ4OpHZA Poznanie szczegółowo zmian w przyrodzie, które zachodzą
w marcu, kwietniu i maju. Wyjaśnia znaczenie.
5. Tangram”- gra online (dla chętnych) http://bobibobi.pl/gra/tangram-dla-dzieci/

Pozdrawiamy: H. Popiel i A. Kucy


14.04.2021 r.

Witam
Proszę, by dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne:

Głoska a -otwórz buzię bardzo szeroko i powtórz:
A tam Ania, Ala, Alina.
Głoska e - zbliż zęby, uśmiechnij się szeroko i powtórz:
Edek widział Ewę, Elę i Elwirę.
Głoska o - ułóż wargi w podłużne jajko i powtórz:
Ola i Olek noszą okulary.
Głoska u - ściągnij wargi w wąski dziobek i powtórz:
Ula i Ulryk to ulubieńcy Urszuli.
Powtórz ćwiczenia: język wysoki jak żyrafa - podnieś język do góry, do dziąsła, wargi w ryjek prosiaczka -wargi wysunięte do przodu, jak do głoski y.
Powoli, starannie powtórz wierszyk, pamiętaj, aby do głosek:
sz, ż, cz - podnieść język do góry i ściągnąć wargi w ryjek.
Jerzy
Pod pierzyną Jerzy leży.
Że jest chory nikt nie wierzy.
Żali się na bóle głowy,
że żołądek też niezdrowy.
Jeszcze rano był jak rzepka
( co jest od zdrowia krzepka).
Potem Jurka brudna rączka
niosła w buzię gruszkę, pączka.
Mama chłopca już żałuje,
lecz pan doktor igłę szykuje.
- Mój Jerzyku nigdy więcej
nie jedz, gdy masz brudne ręce.

Proszę bardzo chwalić dzieci za wysiłek, ćwiczymy kilka minut w miłej atmosferze.
Logopeda Mariola Stępień


13.04.2021r.

,,Dziękujemy służbie zdrowia.”

1. „ Myj zęby.” – zabawy rytmiczne przy piosence, wyrabianie płynności ruchów i swobody podczas poruszania się w przestrzeni. Zatańczcie z kimś z rodziny w rytm słyszanej muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM
2. „Wizyta u lekarza - Nic strasznego!” –w oparciu o słowa piosenki przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza, ukazanie ogromnej roli służby zdrowia. https://www.youtube.com/watch?v=5pfRLR3h_og
3. ,,Kwiaty dla służby zdrowia.” – wykonanie laurki wg. własnego pomysłu z wykorzystaniem różnych materiałów i technik plastycznych.
4. Zadania z Kart Pracy: 4 latki-str.41 i 5 latki-str.46

Miłej zabawy A. Kucy


13.04.2021 r.

Dzień dobry.
Moi kochani spotykając się z Jezusem podczas Mszy Świętej, gromadzimy się wokół ołtarza, przedstawiamy Bogu nasze prośby i dziękujemy za wszystko, co otrzymaliśmy. Pan Jezus jest obecny wśród nas w czasie Mszy Świętej.
Proszę pokolorujcie rysunek na stronie 113.

Pozdrawiam
W. Łukawska


13.04.2021 r.

Do you like broccoli? – zabawa przy piosence.

Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

link do kart obrazkowych:
https://supersimple.com/free-printables/do-you-like-broccoli-ice-cream-flashcards/



12.04.2021r.

,,Zdrowy przedszkolak.”

1.,,Zdrowie.”- słuchanie wiersza Agaty Dziechciarczyk, poznanie zasad zdrowego trybu życia. Rozumienie potrzeby
codziennej dbałości o własne zdrowie.
Dbam o siebie, ręce myję, zęby, buzie oraz szyję
Kąpię w wannie po dniu całym, by zarazki pospadały.
I odżywiam się też zdrowo! Zdrowo znaczy kolorowo
Przy jedzeniu nie grymaszę, jem warzywa oraz kasze
Na spacery co dzień chodzę, przy pogodzie, niepogodzie
Nie przegrzewam się, nie ziębię, mam ubranie odpowiednie
Gimnastyka to podstawa, więc z ochotą ją uprawiam
Na rowerze jeżdżę sobie, albo tańczę
Sport to zdrowie!!!
-Podzielcie na sylaby, powiedzcie jaką głoskę słyszycie na początku i na końcu tych słów:
kolorowo, warzywa, kasza, ubranie, gimnastyka, uprawiam, rowerze, sport, zdrowie.
2. ,,W gabinecie lekarskim” – ukazanie roli i znaczenia służby zdrowia, budzenie szacunku i wdzięczności wobec pracowników służby zdrowia. Film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=sIQdpfHvvRk Poznanie nazw urządzeń służących do badania.
3. ,,Sport to zdrowie.”- dowolne zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

Opracowała: Anna Kucy

12.04.2021 r.

Witam serdecznie.
Pan Jezus zaprasza nas, byśmy się z Nim spotkali w czasie Mszy Świętej. We Mszy świętej możemy ofiarować Jezusowi nasze radości i podziękować Mu za wszystko, a także prosić Go o łaski dla tych, których kochamy. Pomyśl, co możesz ofiarować Jezusowi podczas Mszy świętej.

Pozdrawiam
W. Łukawska


09.04.2021r.

,,Dbamy o zwierzęta.”

1.,,Nowy dom Atosa.” E. Stadtmuller- słuchanie opowiadania, zachęcanie do pomagania zwierzętom, wyrabianie poczucia odpowiedzialności, życzliwości i troski.
http://przedszkole1wegrow.pl/nowy-dom-atosa-opowiadanie,994,pl
Po wysłuchaniu utworu odpowiedzcie na pytania:
-Kto wystąpił w opowiadaniu?
-Gdzie poszedł Wojtek?
-Co to jest schronisko?
-Dlaczego warto brać pieski ze schroniska?
-Jak mogą się czuć zwierzęta w schronisku?
-Jak można pomóc zwierzętom w schronisku?
2. ,,Idziemy do ZOO.”-zabawy ruchowo-naśladowcze do słów piosenki, ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach:
hop, daj, chlup, hi.
Bawcie się słuchając piosenki, naśladujcie zwierzęta i ich odgłosy.
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
3. „U weterynarza” – poznanie zawodu weterynarza na podstawie filmu edukacyjnego:
https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,weterynarz,19173697
4. Zadania z Kart Pracy: 5 latki- K. P.cz.3 str.50 i 51 4 latki K. P. cz.3str. 47

Opracowała: Anna Kucy, Małgorzata Piszczek


9.04.2021 r.

Język angielski

Healthy food –zapoznanie z nazwami produktów spożywczych

Link do filmu ze słówkami:
https://www.youtube.com/watch?v=KTdxTk7J0rM

link do rymowanki:
https://www.youtube.com/watch?v=q3XWjexSHH8


8.04.2021 r.

Witam,
Doskonalimy artykulację głoski "sz", ćwiczymy około 7 - 10 minut, najlepiej przed lustrem. Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne:
1. Lew - otwórz buzię szeroko, wysuń język na brodę na ok. 10 - 20 sek.
2. Język wysoki jak żyrafa - otwórz szeroko buzię, podnieś język pionowo do
góry, do podniebienia, utrzymaj ok. 15 - 30 sek.
3. Wargi w szeroki uśmiech następnie wąski dziobek, powtórz kilka razy.
4. Ćw. oddechowe: wdech nosem, wydech ustami.
5. Złącz wargi, język oblizuje zęby - język pracuje jak wskazówki
zegara i w przeciwnym kierunku.
6. Karetka pogotowia - E O E O E O.......głośno, wyraźne ruchy warg.

Przygotuj wargi w ryjek, podnieś język do góry do wałka dziąsłowego,
naśladuj szum wiatru: szszszszszszszszszszsz................. .
Utrzymaj wargi i język w tej pozycji, wyraźnie powiedz:
sza sze szo szu szy
asza esze oszo uszu yszy
asz esz osz usz ysz
uszy, paluszek, koszula, poszewka, kasza, maszyna, ptaszek, wujaszek, kieszeń.
7. Starannie powtórz po 2 - 3 wyrazy.
“Poduszka”
Poduszka na twym łóżku poszewkę ma pluszową.
Kwiatuszki i motylki masz tuż nad swoją głową.
Poduszka na twym łóżku przyniesie ci sen szybki.
Będziesz w tym śnie szybować, potem pływać jak rybki.

“Lato”
Szumi, szumi woda, szumi, szumi las,
szumią, szumią pola, lato wita nas.
Szumi, szumi woda, szumi, szumi las
szumią, szumią pola, wiatr ochłodzi nas.

Pozdrawiam Logopeda Mariola Stępień



08.04.2021r.

,,Zwierzęta duże i małe.”

1. „Zwierzęta znane i lubiane.” - na podstawie filmu rozbudzenie zainteresowań przyrodniczych oraz chęci obserwowania otaczającego świata. Wzbogacenie wiedzy na temat zwierząt oraz uświadomienie potrzeby chronienia niektórych gatunków i opiekowania się nimi.
https://www.youtube.com/watch?v=PcDRe2Kk4aY
2. „Ulubione zwierzątko.” - praca techniczna, doskonalenie umiejętności konstrukcyjnych z wykorzystaniem rolek, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, pomysłowości.
Wybierz i zrób ulubione zwierzątko.
https://www.youtube.com/watch?v=nE6LmkRa3l0
3.Zadania z Kart Pracy: 5 latki- K. P. cz.3 str.34,35, 4 latki- K. P. cz.3 str.22 i 23

Pozdrawiam A. Kucy

07.04.2021 r.

Witam
Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne.
Ćwiczymy 7 - 10 minut w miłej atmosferze, najlepiej przed lustrem, chwalimy dziecko za wysiłki.
Uczymy się pozycji spoczynkowej języka. W czasie, kiedy nie mówimy i nie jemy, język nie powinien spoczywać na dole buzi, ale przednia część języka powinna dotykać do górnego wałka dziąsłowego. Pozycja ta przypomina artykulację głoski L.
Ćwiczenie - otwórz szeroko buzię, unieś język do góry, język próbuje "umyć" podniebienie.
Ćwiczenie - otwórz szeroko buzię, język dotyka po kolei do górnych zębów oraz dolnych zębów, "język liczy ząbki".
Ćwiczenie - kląskaj językiem.
Artykulacja L - przód języka dotyka do górnego dziąsła, nie do zębów.
Ćwiczenie - otwórz szeroko buzię, unieś język do górnego dziąsła, powoli, starannie, powtórz wyrazy:
lala, Ola, Lola, Tola, lubię, lada, loki leci, lalka, lekki, leczy, Leszek
“L”
Ma mnie Ala, Ela, Ola,
co chodziła do przedszkola.
Ma też Emil, Bolek, Lolek
i cebula, kalafiorek.
Jestem taka lekka, lotna,
lecz nie jestem wcale psotna.
Latem galopuję w lesie,
aż się echo w lesie niesie.

Pozdrawiam
Logopeda Mariola Stępień


07.04.2021 r.

Temat: „Kto dba o nasze zdrowie” - zapoznanie ze Światowym Dniem Zdrowia i Dniem Pracownika Służby Zdrowia, ukazanie roli i znaczenia służby zdrowia, budzenie szacunku i wdzięczności wobec pracowników służby zdrowia.

- „Kto troszczy się o nasze zdrowie” kształcenie przekonania o ogromnej roli służby zdrowia oraz pobudzanie motywacji do dbania o własne zdrowie. Obejrzyj bajki pt. „Dr Ząbek i legenda Zębolandii”https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E&list=PLS2z9rffzaWcyd3KRh_GvSU5hFvzmJYvI oraz „Chory kotek” S. Jachowicz. https://www.youtube.com/watch?v=V8RANtRzMRQ

- "Bańki i bąbelki" - rozwijanie zainteresowania matematyką. Dodawanie i odejmowanie przedmiotów ustalając ich liczbę. Zabawy edukacyjna online dla dzieci, które sprawdzą umiejętność liczenia i dodawania na palcach. https://www.youtube.com/watch?v=PSIZdjKSuu8 oraz odejmowania w zakresie 10 https://www.youtube.com/watch?v=osSObvWUI6s
- Ćwiczenia gimnastyczne, zapraszam do wykonania ćwiczeń wspólnie z Lulisią i Lulitulisiami. https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc&t=117s
- „Liczymy wszystko dookoła” – podczas zabaw na podwórku przeliczaj wokół domu np. drzewa, kwiaty itp. w możliwie szerokim zakresie.

Opracowały: H. Popiel i A. Kucy



06.04.2021r.

,,Kochamy zwierzęta.’’

1. ,,Kundel bury.’’ - zabawy muzyczno-ruchowe z piosenką, eksperymentowanie rytmem, głosem i ruchem.
Rozbudzanie życzliwości i troski o zwierzęta.
Wysłuchajcie piosenki ,,Kundel bury’’. Przy pomocy dwóch klocków wystukajcie rytm słyszanej piosenki.
Spróbujcie razem zaśpiewać i zatańczyć przy refrenie.
Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=WBNzkZ-53ns
2.,,Mój przyjaciel pies.” - praca plastyczna, rozwijanie sprawności manualnej rąk poprzez wylepianie na
określonej powierzchni plasteliną.
Kolorowanka: https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/piesek-kolorowanka/
-jeżeli nie macie plasteliny to wykorzystajcie kredki
3. „Na wiejskim podwórku” - ćwiczenia ortofoniczne, utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich.
Film edukacyjny dla dzieci „Julek w zagrodzie wujka Józia”:
https://www.youtube.com/watch?v=kV2FoBB6w6s

Miłego dnia A. Kucy


06.04.2021r.

Szczęść Boże.
Chrystus Zmartwychwstał, prawdziwie Zmartwychwstał! To radosne wydarzenie, z którego bardzo się cieszymy. Swoją radość ze zmartwychwstania Pana Jezusa możemy wyrazić śpiewając: „Bóg nie umarł, Jezus żyje”.
https://youtu.be/9j8hknQ2DZM
Proszę o wykonanie zadania w katechizmie na stronie 111.

Pozdrawiam
W. Łukawska


02.04.2021r.

,,Wielkanoc tuż, tuż.”

1. „Wielkanocne zwyczaje”- na podstawie filmu rozmowy na temat tradycji wielkanocnych.
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855
2. - „Taniec kurcząt w skorupkach”- słuchanie muzyki instrumentalnej, improwizowanie ruchem słyszanej
muzyki . Zabawa naśladowcza. https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw3.,
3.Świąteczne wypieki.”- pomoc rodzicom w przygotowaniach, nazywanie produktów, porównywanie
liczebności i ciężaru. Zapoznanie z nazwami i działaniem urządzeń AGD.

Opracowały A. Kucy, M.Piszczek
Udanych wypieków i spokojnych Świąt Wielkanocnych.


1.04.2021 r.

Witam
Proszę, by dzieci starannie, powoli, po 2 -3 wyrazy powtórzyły zagadki.
Zgadnij co to za zwierzę?

· Czarne zwierzątko sił ma niewiele,
a kopie w ziemi długie tunele. (kret)

· Czarną maską kryje oczy,
na wyprawy rusza w nocy.
Za to we dnie siedzi w norze,
bo go ktoś zobaczyć może! (nietoperz)

· W kropki ma spódnice
lubi zjadać mszyce. (biedronka)

· Ma krótkie nóżki i mały ryjek,
chociaż ma igły, nigdy nie szyje. (jeż)

· Domek ma na grzbiecie
dwa różki na głowie.
A kto to jest, czy wiecie?
Zgadnijcie! Ja nie powiem (ślimak)

· Leci jak bez szyi,
stoi jak bez nogi,
urządza połowy-
rybki - spłyńcie z drogi! (Czapla)

· Lubi wodę i zielone, nóżki bardzo krzywe ma.
Gdy się zgubi, szuka mamy krzycząc głośno kwa, kwa, kwa (kaczka)

· Głośno gdacze wśród podwórka, kto to taki? (kurka)

· Choć ma grzebień to nigdy się nim nie czesze (kogut).
Narysuj ulubione zwierzątko w zeszycie.
Życzę szczęśliwych Świąt Wielkanocnych.

Pozdrawiam Mariola Stępień



1.04.2021 r.

Kura i jajka.

1. ,,W kurniku.”- wypowiedzi dzieci na temat historyjki obrazkowej, układanie obrazków wg. kolejności.
http://teczowekredki.pl/wp-content/uploads/2020/04/historyjka-obrazkowa-jajko-i-kura.pdf
Poznanie pracy rolnika na wsi, maszyn i narzędzi, które są najczęściej używane w rolnictwie.
https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc
2.,,Ptactwo domowe.”- film edukacyjny, poznanie ptaków z wiejskiego podwórka: kura, kogut, kaczka, kurczak, gęś, gołąb. Wyodrębnianie w nazwach ptaków głosek (na początku, w środku i końcu)
https://www.youtube.com/watch?v=kyxI2bj2eTA
3.,,Wielkanocna kolorowanka.” - https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/. Wybierz i pokoloruj dowolny obrazek.

Pozdrawiam A. Kucy


31.03.2021

Witam,
Proszę, aby dzieci wykonały ćwiczenia logopedyczne:
1. Lew - otwórz buzię szeroko, wysuń język na brodę na ok. 10 - 20 sek.
2. Język wysoki jak żyrafa - otwórz szeroko buzię, podnieś język pionowo do
góry, do podniebienia, utrzymaj ok. 15 - 30 sek.
3. Wargi w szeroki uśmiech następnie wąski dziobek, powtórz kilka razy.
4. Ćw. oddechowe: wdech nosem, wydech ustami.
5. Złącz wargi, język oblizuje zęby - język pracuje jak wskazówki
zegara i w przeciwnym kierunku.
6. Karetka pogotowia - E O E O E O.......głośno, wyraźne ruchy warg.

Przygotuj wargi w ryjek, podnieś język do góry do wałka dziąsłowego,
naśladuj szum wiatru: szszszszszszszszszszsz................. .
Utrzymaj wargi i język w tej pozycji, wyraźnie powiedz:
sza sze szo szu szy
asza esze oszo uszu yszy
asz esz osz usz ysz

Przygotuj wargi w ryjek, podnieś język do góry do wałka dziąsłowego,powiedz:
szafa, szkoła szuflada, szachy, szyba, szyszka, szampon, szympans, szelki.
Wymyśl i powiedz zdania z tymi wyrazami, np. Szafa stoi w pokoju.
Ćw. słuchowe: jakie głoski słyszymy, gdy mówimy wyrazy:
Lampa - l, a..........
szyba - sz,...........
szyszka - sz...........
szufelka - ..............

Wymyśl krótką bajkę o szympansie Szymku i opowiedz ją, pamiętaj:
SZ - język do góry do dziąsła, wargi zaokrąglone w ryjek.

Pozdrawiam
Logopeda Mariola Stępień



31.03.2021 r.

1. „Matematyczna wyliczanka”- doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi, ćwiczenie pamięci i koncentracji uwagi. Wspólnie z rodzicem naucz się.

Raz i dwa, raz i dwa, przyszła wiosna, słońce da.
Trzy i cztery, trzy i cztery, słońce da nam uśmiech szczery.
Pięć i sześć, pięć i sześć, uśmiech wszystkim trzeba nieść.
Siedem, osiem, siedem, osiem, wiosna chce się kąpać w rosie.
Dziewięć, dziesięć, schowaj sanki, to już koniec wyliczanki.

2. „Czy matematyka może być ciekawa”- obejrzyj film edukacyjny a poznasz miarę ilości płynów a dowiesz się, że poziom, do którego sięga woda zależy od tego jak nauczycie jest uformowane https://www.youtube.com/watch?v=-n6H2_J_CLI&t=61s

3. Ćwiczenia gimnastyczne, możemy ćwiczyć razem z dziećmi. Link do ćwiczeń umieszczamy poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=PTDISRPHHlg

4. „Wiosenny spacer – marsz pod dyktando”. Zabawa na podwórku. Utrwalenie stron
( z frotką na lewej ręce dla dzieci 4 letnich). Dziecko porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej, np.:
-Idź w prawo 2 kroki…
-Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd.

5. „Matematyczne gry” – dla chętnych: „Ile jajek zniosła kurka”.
Twoim zadaniem jest wskazanie cyfry równej liczbie jajek . Miłej zabawy. https://www.gry-matematyczne.pl/ile-jajek-nauka-cyferek.html

Opracowały H. Popiel, A. Kucy



30.03.2021r

Temat: „Kolorowa Wielkanoc.’’

1.,,Kurka I pisanki.’’- słuchanie piosenki, rytmizacja refrenu dowolnym sposobem np.klaskanie, tupanie, uderzanie w przedmiot.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
2.,,Kolorowe pisanki.”- praca plastyczna, ozdabianie jajka(papierowe lub wydmuszka) wymyślonymi przez siebie wzorami. Doskonalenie wyobraźni i sprawności manualnej.
3.,,Robimy porządki.’’- prace porządkowe, segregowanie zabawek, tworzenie zbiorów, przeliczanie, porównywanie liczebności.
Możemy tworzyć zbiory np. ze względu na kolor, kształt i wielkość.
Zadajemy pytania: gdzie jest więcej klocków, gdzie mniej i o ile.

Pozdrawiam - Anna Kucy



30.03.2021r.

Szczęść Boże. Zbliża się Wielka Sobota,
a w Wielką Sobotę przynosimy pokarmy do kościoła, aby je poświecić. W koszyczku wielkanocnym umieszczamy jajka, baranka, chleb, wędlinę, chrzan, ciasto, gałązki borówek. Dzisiaj waszym zadaniem jest wklejenie elementów, które wkładamy do koszyczka wielkanocnego-katechizm strona 109.
Podziękujmy Bogu Ojcu za ofiarowaną miłość słowami pieśni:
https://youtu.be/KqEeSP6NmSA

Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych!

W. Łukawska


29. 03.2021r.

Wprowadzenie i prezentacja litery

1. Poznanie litery wielkiej i małej Z, z na podstawie filmu o literce:
https://www.youtube.com/watch?v=qTk1d-Rz2-M
2. Analiza i synteza głoskowa wyrazów, miejsce głoski,, z” w wyrazie, ćwiczenia grafomotoryczne. KP.3( ćwiczenia z literką ,,z”)
3.,,Z- jak zygzak.”- ćwiczenia ruchowe przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
4.,,Szukamy literki.”- zabawa, wyszukiwanie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, gdzie
w nazwie ukryła się literka ,,z”


Opracowała A. Kucy



29.03.2021 r.

Katecheza

Szczęść Boże. Dzisiaj chcę Was zapoznać z symbolem grobu Pana Jezusa, przygotowanego w kościele. Na pamiątkę śmierci Pana Jezusa i złożenia Jego ciała w grobie, w kościołach przygotowujemy grób Pana Jezusa i modlimy się przy nim. W ten sposób oddajemy cześć Panu Jezusowi. Modlitwa, w której uwielbiamy Pana Jezusa nazywa się adoracją. Proszę, aby dzieci pokolorowały rysunek w katechizmie - 5 latki, na stronie 107.

Pozdrawiam
Wioletta Łukawska
Przedszkolowo.pl logo