Nauczanie zdalne oddział "Rybki"

16.04.2021r.

Witamy serdecznie
Temat: „Kochamy zwierzęta”- Rozbudzanie życzliwości i troski o zwierzęta.

1.”Nowy dom Atosa”- słuchanie opowiadania E. Stadtmuller, kształtowanie wrażliwości na krzywdę zwierząt ,wyrabianie opiekuńczego stosunku do psów.
http://przedszkole1wegrow.pl/nowy-dom-atosa-opowiadanie,994,pl
Proszę pomyśleć, jak możemy pomóc zwierzętom w schronisku?
2.”Moje zwierzątko”- pokoloruj lub wyklej wg własnego pomysłu.
https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/piesek-kolorowanka/
3 .”Ręce, nogi się ruszają”- zabawa ruchowo- naśladowcza.
https://w ww.youtube.com/watch?v=rib2jV2PmbA

Pozdrawiamy: U. Adamiec, H. Popiel



16.04.2021 r..

Fast and slow – szybko i wolno. Przeciwieństwa

Link do słówek dla wszystkich grup
https://www.youtube.com/watch?v=LF3crlV28xA

wybrane słownictwo z przesłanego filmu
big – small
big elephant - small mouse
open – close
open the door - close the door
fast – slow
fast car - slow bicycle


Dn. 15.04.2021r. Witamy.

Temat: „W moim domu mieszkają moi przyjaciele” - zapoznanie z zasadami szacunku do zwierząt i odpowiedniego opiekowania się nimi. Poznanie zawodu weterynarza.

1. „Kulisy, czyli Błękitek poznaje zawody” – filmu edukacyjny:
https://vod.tvp.pl/video/kulisy-czyli-blekitek-poznaje-zawody,weterynarz,19173697 Poznanie pracy weterynarza i jego roli dla zwierząt, uświadomienie, że zwierzęta chorują i potrzebują leczenia i dbania o nie.
2. „Nowy dom Atosa” E. Stadtmuller - słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica. Zachęcanie dziecka do pomagania zwierzętom, kształtowanie za nie odpowiedzialności. http://przedszkole1wegrow.pl/nowy-dom-atosa-opowiadanie,994,pl
3. „ Jak rozmawiać trzeba z psem” – posłuchaj piosenki, a następnie podskakuj w rytm piosenki. https://www.youtube.com/watch?v=C2j3BhxIey0 Przy piosence pt. „Pieski małe dwa” spaceruj po pokoju na czworakach, pamiętaj o zachowaniu bezpieczeństwa podczas zabawy. https://www.youtube.com/watch?v=o2EieV3RSFc
4. „W moim domu mieszka…?” - zabawa plastyczna –Dziecko otrzymuje wycięty z białego bloku technicznego kształt domku i z rozrzuconych na stole zdjęć z gazet (zdjęcia różnych zwierząt) wybiera takie zwierzęta, które mieszkają w jego domu.

Pozdrawiamy: H. Popiel i U. Adamiec


14.04.2021r.

Witamy serdecznie
Temat: „W wiejskiej zagrodzie”- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt, rozwijanie logicznego myślenia.

1.”Zwierzęta domowe”- rozwiązywanie zagadek, ćwiczenia ortofoniczne, nazywanie stosunków przestrzennych.
https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA
2.”Moje zabawki”- porządkowanie i segregowanie wg określonych cech np.:( pluszaki do pluszaków, klocki do klocków, lalki do lalek, samochody do samochodów itp.). Policz, których zabawek masz najwięcej, których najmniej, a może jest ich tyle samo. Po skończonej zabawie posprzątaj zabawki i odłóż na swoje miejsce.
3.”Jestem zwinny przedszkolaczek”- zabawa ruchowo- naśladowcza.
https://www.youtube.com/watch?v=oznZw9Ckvt4 ćwicz razem z nami.

Pozdrawiamy
U. Adamiec, H. Popiel





Dn. 13.04.2021r.

Temat: „Nasi przyjaciele” - kształtowanie humanitarnej postawy wobec zwierząt, wrażliwości, empatii oraz odpowiedzialności . Uświadamianie dzieciom praw - swobód zwierząt.

1. „Domowe pupile” – oglądanie bajki edukacyjnej, wzbogacanie słownika czynnego dziecka, rozpoznawanie zwierząt domowych, ćwiczenia logopedyczne-powtarzanie nazw zwierząt.
Bajka: https://www.youtube.com/watch?v=2B5b9jdEvcw

2. „Nasi wierni przyjaciele” – zabawy muzyczne przy piosence pt. „Pieski małe dwa” . Doskonalenie pamięci muzycznej i słuchu. Wykonywanie ćwiczeń oddechowych, eksperymentowanie rytmem, głosem i ruchem. Przy pomocy dwóch klocków wystukajcie rytm słyszanej piosenki. Spróbujcie razem zaśpiewać i zatańczyć przy refrenie. Rozbudzanie życzliwości i troski o zwierzęta.
Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=F1HDd6i4Ymw

3. „Uczę się opiekować zwierzętami” - bajka edukacyjna. Poznanie zasady bezpieczeństwa podczas opieki nad zwierzętami https://www.youtube.com/watch?v=zgHcI_pe8CU&t=1s

4. ,,Mój przyjaciel” - rozwijanie sprawności manualnej rąk poprzez wylepianie na określonej powierzchni plasteliną, wydzieranką. Narysuj swojego pupila lub skorzystaj z gotowego szablonu.
Kolorowanki: https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/


5. „Odgłosy zwierząt domowych”, ćwiczenia słuchowe i ortofoniczne – naśladujemy głosy zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=Iepn1yi89JI&t=33s

Pozdrawiamy: H. Popiel i U. Adamiec


13.04.2021 r.

Dzień dobry.
Pan Bóg bardzo nas kocha. Z miłości do nas stworzył cały piękny świat. Dał nam kwiaty
i drzewa. Uczynił również dzień i noc. Sprawił, ze zmieniają się pory roku: wiosna, lato, jesień, zima. Spróbujcie nauczyć się teksu piosenki:
„Za słońce, góry, morskie glebie, taflę jeziora, która lśni.
Za kwiaty, drzewa i gołębie - Boże, dzięki Ci”.

Pozdrawiam
W. Łukawska


13.04.2021 r.

Do you like broccoli? – zabawa przy piosence.

Link do piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

link do kart obrazkowych:
https://supersimple.com/free-printables/do-you-like-broccoli-ice-cream-flashcards/



12.04.2021r.

Temat: „Poznajemy zwierzęta domowe”.

1.”Na wiejskim podwórku”- na podst. filmu poznanie zwierząt hodowlanych i ich dzieci. Wyklaskiwanie wyrazów na sylaby, wysłuchiwanie pierwszej głoski w słowach.
https://www.youtube.com/watch?v=v4R2rkylrc0
2.”Pokoloruj obrazek”- rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej.
https://mamotoja.pl/pub/kolorowanki/farma/farma.pdf
3.”Domowi ulubieńcy”- zabawa ruchowo- naśladowcza. Rodzic podaje nazwy zwierząt- dziecko naśladuje je za pomocą ruchu i głosu.

Pozdrawiamy: U. Adamiec, H. Popiel

12.04.2021 r.

Witam serdecznie.
Znacie dużo piosenek, chętnie je śpiewacie. Naszym śpiewem cieszymy Pana Jezusa. Śpiewając piosenki, zwracamy się do Niego i wychwalamy Go. Jest to także nasza modlitwa.
https://youtu.be/AlBDaPt-FYM

Pozdrawiam
W. Łukawska


9.04.2021 r.

Temat: „Chcę być zdrowy”.

1.”Wiersz o higienie”- słuchanie wiersza , wdrażanie dzieci do dbania o swoje zdrowie, przestrzeganie zasad higieny osobistej.
https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI
https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw
2.”Przybory toaletowe”- dzieci z pomocą rodziców wymieniają po kolei przybory np.: mydło, pasta, szczoteczka, kubek itp., wyklaskują wyrazy na sylaby, próbują podać pierwszą głoskę w słowach.
3.”W zdrowym ciele- zdrowy duch”- zabawy ruchowo- naśladowcze przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Pozdrawiamy: U. Adamiec, H. Popiel




09.04.2021 r.

Język angielski

Healthy food –zapoznanie z nazwami produktów spożywczych

Link do filmu ze słówkami:
https://www.youtube.com/watch?v=KTdxTk7J0rM

link do rymowanki:
https://www.youtube.com/watch?v=q3XWjexSHH8



08.04.2021r.

Temat: „Z wizytą u lekarza” – poznanie zawodu, ukazanie roli i znaczenia służby zdrowia, budzenie szacunku i wdzięczności wobec pracowników służby zdrowia.

- „Wizyta u lekarza - Nic strasznego!” – słuchanie piosenki, oglądanie teledysku. Przełamywanie lęku przed wizytą u lekarza. https://www.youtube.com/watch?v=5pfRLR3h_og
- „Kto troszczy się o nasze zdrowie” kształcenie przekonania o ogromnej roli służby zdrowia oraz pobudzanie motywacji do dbania o własne zdrowie na podstawie bajki edukacyjnej pt. „Dr Ząbek i legenda Zębolandii”https://www.youtube.com/watch?v=tmYVbeJBn8E&list=PLS2z9rffzaWcyd3KRh_GvSU5hFvzmJYvI
- "Co zrobić kiedy ktoś poczuje się źle? " – słuchanie piosenki, poznanie numeru alarmowego. https://www.youtube.com/watch?v=gQ07HSkVRM8&t=2s
- „Pojazd uprzywilejowany” zabawa ruchowa do piosenki. Zachęcam rodziców do stworzenia dziecku ścieżki sensorycznej, po której lekarz (dziecko) może wyobrażoną karetką przejeżdżać stopami (bez butów). Najprostsza to: koc, ręcznik, folia bąbelkowa, wycieraczka (można dokładać inne dostępne faktury). W trakcie trwania muzyki dziecko maszeruje w rytm piosenki po całym pokoju. Na pauzę w piosence, rodzic mówi numer alarmowy na pogotowie: 999, a dziecko naśladuje sygnał pojazdu: i-o; e-o; e-u i przechodzi przez ścieżkę sensoryczną. Zabawę powtarzamy kilka razy w trakcie trwania piosenki.
„W gabinecie lekarskim” – film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=sIQdpfHvvRk Poznanie nazw urządzeń służących do badania.
- "Dziękujemy służbie zdrowia” – wykonanie według własnego pomysłu laurki z wykorzystaniem różnych materiałów i technik plastycznych.

Pozdrawiamy: H. Popiel i U. Adamiec


07.04.2021 r.

Temat: „Zdrowy przedszkolak”.

1.”Chcę być zdrowy”- słuchanie wiersza, poznanie zasad zdrowego trybu życia.
Jem marchewki surowe,
bo są smaczne i zdrowe.
Czy też jabłko, czy też gruszka ,
chętnie wskoczą mi do brzuszka.
Także śliwka, banan też, chcę być zdrowy, wszystko jem!
Prosimy Rodziców o przygotowanie dziecku owoców i warzyw (razem 6 szt.).
Nazywanie owoców i warzyw ,przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi od 1-6, nazywanie kolorów, kształtów, porównywanie wielkości. Dzielenie wyrazów na sylaby, wysłuchiwanie pierwszej głoski w słowach.

2.”Zdrowy przedszkolak”- rysowanie kredkami. Narysuj swój ulubiony owoc lub warzywo.

3.”Piosenka o niezdrowym jedzeniu”- zabawa taneczna przy piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4

Dziękujemy
U. Adamiec, H. Popiel



06.04.2021r.

Temat: „ Jestem czyścioszkiem” - jak stać się mistrzem samodzielności w zakresie higieny osobistej. Poznanie zasad higieny z bohaterami „Czyściochowo”.

- „Przepis na dobry sen” – słuchanie piosenki i poznanie etapów przygotowania się do snu. Zobaczcie czy Czyściochy pamiętają o wszystkich wieczornych czynnościach higienicznych, zanim położą się spać? https://www.youtube.com/watch?v=mccfPrp_Gr0
- „Na tropie czystości” uważne słuchanie opowiadania pt. „Rudka śpiewa w wannie” https://www.youtube.com/watch?v=p2S_JxsWdRc Poznanie przygody Lisicy i zastosowania przyborów toaletowych.
- „Jestem małym projektantem” - stworzenie i ozdobienie wanny. Rodzic rozcina pudełko po mleku lub soku, wzdłuż jego dłuższej ścianki - na dwie podobne części. Dziecko otrzymuje jedną części i ozdabia pudełko "wannę" z zewnątrz, naklejając na nie wycięte z kolorowego papieru kawałki. Starsze dzieci mogą najpierw zaprojektować, a potem przykleić różnobarwne kształtne mozaiki. Do tak przygotowanej wanny dzieci mogą nalać wody i odrobinę płynu do kąpieli.
- „Mydło lubi zabawę” – naucz się piosenki i myj ręce nucąc sobie refren. https://www.youtube.com/watch?v=lyj78YInCbc
- „Pociaki Smrodziaki chowają się w zakamarkach” – oglądanie filmu edukacyjnego pt. „Rudki sposób na Pociaka” - https://www.youtube.com/watch?v=HPsE-PQECyM&list=PLuGc8wJ7ygSV1hRi4sTuuSTNSgtbGxXCN&index=16 Poznanie nazw części ciała oraz sposobów dokładnego ich mycia.
- Dla chętnych: „Dbam higienę ciała” – samodzielne wykonanie pracy konkursowej z wykorzystaniem różnych technik i materiałów plastycznych. ( Praca nie może przedstawiać wizerunku dziecka ani innych osób trzecich, nie mogą zawierać logotypów marek, innych niż marki Organizatora. Kiedy wrócimy do przedszkola przyniesiesz ją do przedszkola.

Opracowały: H. Popiel i U. Adamiec



6.04.2021 r.

Szczęść Boże. Pan Jezus zmartwychwstał, to znaczy wyszedł z grobu żywy. Wszyscy jesteśmy radośni i szczęśliwi, że Pan Jezus zmartwychwstał. Naszą radość możemy wyrazić śpiewem: https://youtu.be/83CRC0XsGPY
Alleluja to znaczy wychwalajmy Boga, radujmy się i cieszmy się.

Pozdrawiam
W. Łukawska


2.04.2021 r.

Witamy serdecznie

Temat: „ Wielkanoc tuż, tuż”

1.”Wielkanocna święconka”- omawianie zawartości koszyczka, analiza sylabowa wyrazów. Dziecko mówi po kolei co wkładamy do koszyczka, wyklaskuje wyrazy na sylaby, przelicza sylaby oraz próbuje wysłuchać pierwszą głoskę w słowach.
2.”Co to jest”- rozwiązywanie zagadek o tematyce świątecznej. Rozwijanie logicznego myślenia https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc,
3.”Lany poniedziałek”- na podstawie piosenki poznanie zwyczajów wielkanocnych. https://www.youtube.com/watch?v=kRWYnZ8dGzA

Życzymy zdrowych ,spokojnych Świąt Wielkanocnych
U. Adamiec, H. Popiel



1.04.2021r.

1. „Bajeczka wielkanocna” A. Galicy – słuchanie opowiadania, udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści, wzbogacanie słownika czynnego dziecka https://www.youtube.com/watch?v=jlPybHC-pho .
2. Zabawa do utworu „Taniec kurcząt w skorupkach” Dzieci kurczaczki wraz z rodzicami poruszają się tak jak podpowiada muzyka lub tak jak dzieci z przedszkola na filmiku :)
https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw
3. Rysowany wierszyk pt. „Kurczątko” Rodzic mówi wierszyk i razem z dzieckiem (każdy na swojej kartce) rysuje kurczątko zaczynając od jajeczka czyli brzuszka :) W celu ćwiczeń logopedycznych można zachęcić dziecko do powtarzania rymowanki.
Kurczątko z jajeczka się wykluło,
Główkę najpierw wychyliło,
Na dwie nóżki wyskoczyło,
Czarne oczka otworzyło,
Dziobek mały rozchyliło,
Że jest głodne zakwiliło.
Pod narysowanym kurczątkiem dziecko może przykleić wyraz kurczątko, który wydrukuje lub napisze dziecku rodzic. Można też podpisać rysunek zdaniem To kurczątko. Kto ma ochotę może wzbogacić rysunek o własne pomysły np. dorysować trawkę, słoneczko, kwiatki itp.
4. „Pisanki, pisanki” – naucz się i śpiewaj rodzicu razem z dzieckiem. https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
5. „Kolorowa pisanka” – miła rozrywka, można wykorzystać kolorowy papier - wydzieranka https://kolorowanki.net.pl/kolorowanki-wielkanoc/pisanka-po-sladzie/
Doskonalenie umiejętności grafomotorycznej.

Opracowały H. Popiel, U. Adamiec



31.03.2021 r.

Temat: „Wielkanocne zwyczaje”

1. „Wielkanocne zwyczaje”- na podstawie filmu poznanie tradycji wielkanocnych.
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855
2. „Robimy porządki”- segregowanie zabawek, tworzenie zbiorów, przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi od 1-6, porównywanie liczebności zbiorów.
Możemy klasyfikować zabawki ze względu na kształt, wielkość, kolor.
3. - „Taniec kurcząt w skorupkach”- słuchanie muzyki instrumentalnej, improwizowanie ruchem słyszanej muzyki . Zabawa naśladowcza. https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw-

Pozdrawiamy
U. Adamiec, H. Popiel



30.03.2021r.

„Pisanki, kraszanki”

1. „Pisanki, pisanki” – piosenka do słuchania i śpiewania: „https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

2. „Tradycje Wielkanocne” – doskonalenie sprawności manualnej i percepcji słuchowo - wzrokowej. Wzbogacanie wiedzy na temat polskich tradycji związanych ze świętami na podstawie bajki edukacyjnej EduKretka https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg


3. „Święconka” – nauka rysowania krok po kroku: https://www.youtube.com/watch?v=WeCwMg4JZnY. Proszę o przygotowanie: białej kartki z bloku, rożne dostępne materiały plastyczne i przybory: kredki ołówkowe, mazaki.

4. „Wielkanocna pisanka” – układanie kompozycji z materiału przyrodniczego na podwórku. Rozwijanie inwencji twórczej.

5. „Dla chętnych: Kolorowanki wielkanocne - https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/.
Wybierz i pokoloruj.

Opracowały H. Popiel, U. Adamiec


30.03.2021r.

Szczęść Boże. Dzisiaj o Wielkiej Sobocie.
W Wielką Sobotę przygotowujemy
i świecimy koszyczek wielkanocny
z pokarmami. Pięknie ozdobione jajka - pisanki wyrażają radość ze zmartwychwstania Pana Jezusa. Radość możemy również wyrazić śpiewając piosenkę: https://youtu.be/9j8hknQ2DZM
Moi kochani pomóżcie w przygotowaniu koszyczka wielkanocnego.

Zdrowych i Wesołych Świąt Wielkanocnych!

W. Łukawska


29. 03.2021r.

Nadchodzi Wielkanoc


- „Wielkanocna bajeczka” - poznanie tradycji świątecznych.
https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU


-"Wielkanocna wyprawa" - opowieść ruchowa przy muzyce
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

- "Odpoczywamy przy muzyce" - słuchamy piosenki pt. "Pisanki, pisanki" https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8


Opracowały U. Adamiec, H. Popiel



29.03.2021r.

Katecheza

Szczęść Boże. Dzisiaj chcę Was zapoznać z wydarzeniem złożenia Pana Jezusa do grobu. Po śmierci Pana Jezusa, Jego ciało zdjęto z krzyża i złożono do grobu. Na pamiątkę tego wydarzenia w kościele przygotowuje się „grób”. Leży w nim figura przedstawiająca zmarłego Pana Jezusa. Przy tym grobie modlimy się i dziękujemy Panu Jezusowi. Zadanie dla dzieci - nauka modlitwy: „Kłaniamy się Tobie, Panie Jezu i wielbimy Ciebie”.

Pozdrawiam
Wioletta Łukawska
Przedszkolowo.pl logo